Jumbo Supermarkten sponsor van Startupbootcamp NFC & Contactless

Jumbo Supermarkten is partner geworden bij Startupbootcamp NFC & Contactless in Amsterdam en levert retail-experts voor de deelnemende teams.
De samenwerking met Startupbootcamp is voor Jumbo Supermarkten interessant omdat innovatie een belangrijke pijler binnen het bedrijf is. Innovatie stelt de keten in staat haar klanten te blijven verrassen en de verwachtingen te overtreffen. Het nieuwe concept van de Jumbo Foodmarkt in Breda is hiervan een goed voorbeeld. In de retailsector zal innovatie steeds vaker digitaal worden. Jumbo wil profiteren van de kansen die dit biedt.
Colette Cloosterman – van Eerd, als CCO verantwoordelijk voor Formule en Innovatie bij Jumbo Supermarkten, vertelt: “Wij zijn continu op zoek naar mogelijkheden om klanten te helpen bij het boodschappen doen. We willen onze klanten inspireren en oplossingen bieden om lekker en gezond te kunnen eten. De samenwerking met Startupbootcamp helpt ons met concrete, innovatieve en bijzondere ideeën, maar ook de intensieve interactie met de deelnemende start-ups en andere partners is hierbij van belang. Daarnaast vinden we het bij Jumbo belangrijk om jong talent een kans te geven.”
Volgens Patrick de Zeeuw, CEO van Startupbootcamp NFC & Contactless, is de relatie met Jumbo een bewijs dat NFC en Contactloze Interacties voor hun grote doorbraak staan. “Jumbo geeft met haar steun een duidelijk en positief signaal af. Veel organisaties zijn nu bezig zich voor te bereiden op een breed scala aan toepassingen op basis van contactloos dataverkeer. Door aan te haken bij Startupbootcamp NFC zit Jumbo dicht op het vuur wat betreft kansrijke applicaties. Wij krijgen toegang tot een enorme hoeveelheid retail kennis, waarmee we de teams nog verder kunnen versnellen.”
Met deze samenwerking voegt Startupbootcamp een aansprekende partner toe aan de al indrukwekkende lijst met: Vodafone, ABN AMRO, AVG, International Card Services, Javest, CM, Thales, Adyen, Rabobank, PWC, AxiCom, VMW Taxand, Oberthur en Business Models Inc.
Over Startupbootcamp
Startupbootcamp is een pan-Europees accelerator-programma met vestigingen in Amsterdam, Berlijn, Dublin, Eindhoven, Haifa, Londen, Kopenhagen, en Tel-Aviv. Startupbootcamp bouwt een internationaal ecosysteem voor startups, die aldaar in drie maanden meer doen dan dat ze zelf kunnen bewerkstelligen in een jaar. Startupbootcamp heeft niet alleen een wereldwijd netwerk van mentoren, sponsoren en investeerders, maar ook ambassadeurs die het Startupbootcamp-concept verkondigen over de hele wereld.
De Startupbootcamp NFC & Contactless Demo Day zal op 17 januari a.s. plaatsvinden in het hoofdkantoor van ABN AMRO aan de Amsterdamse Zuidas. Klaas Knot, President van De Nederlandsche Bank, en Gerrit Zalm, CEO van ABN AMRO, zullen aanwezig zijn; respectievelijk in de rol van keynote spreker en openingsspreker.
Over Jumbo Supermarkten
Jumbo telt ruim 375 winkels en dit aantal groeit wekelijks. De unieke formule van de laagste prijs, het grootste assortiment en de beste service draagt dagelijks bij aan het succes van Jumbo. De 7 Zekerheden, beloftes waar de klant altijd op kan vertrouwen, zijn hierbij een belangrijk hulpmiddel. Elke dag draait het bij Jumbo voor de volle 100 % om de klant.
Jumbo Foodmarkt is een nieuw, innovatief supermarktconcept van Jumbo waarmee boodschappen doen een belevenis is geworden. De voor Nederland unieke winkel is geïnspireerd op de behoefte van de klant aan vers, gemakkelijk en gezond eten tegen een lage prijs.
Door de overname van Super de Boer in 2009 en van C1000 in 2012 is Jumbo Supermarkten uitgegroeid tot het tweede supermarktbedrijf van Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.