Industry Wire

Geplaatst door Boondoggle

Volvo verrast fans met een persoonlijke boodschap in de sneeuw

In Zweden start de winter al vroeg. Winter is hét seizoen voor de Zweden en voor Volvo het moment om te laten zien dat ze de expert zijn op het gebied van kou, sneeuw en ijs. Boondoggle Amsterdam bedacht en ontwikkelde de Nederlandse campagne ‘Zweden zijn gek op de winter’.

Om te laten zien hoe gek Volvo is op de winter, werd op Facebook de Volvo Winter app gelanceerd. Als kick off van deze activatie plaatste Volvo een –op het eerste oog normale- Facebook post. Daarin werden fans gevraagd om hun winter in één woord te beschrijven. Zij kregen in de vorm van een op maat gemaakte video een reactie terug van Volvo.

Door ze te verrassen met een ‘real time’ reactie én een speciaal voor hun in de sneeuw gereden winterboodschap liet Volvo haar fans meegenieten van de winterpret. Ook werden diverse autobloggers, -communities en BN’ers verrast met een persoonlijk gereden boodschap in de sneeuw. In het totaal werden er 100 persoonlijke video’s gemaakt door het team van editors.

In de Volvo Winter app kunnen fans zelf nog de hele winter hun eigen boodschap invullen. Na het invullen starten de Volvo XC60’s hun motoren, wordt jouw persoonlijke boodschap in de sneeuw gereden en kan de film gedeeld worden op Facebook en Twitter.

De Volvo Winter app is onderdeel van een campagne, die over diverse kanalen werd uitgerold om Volvo-rijders door middel van een gratis wintercheck goed voor te bereiden op de kou, zodat ze daarna optimaal van de winter konden genieten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht