Industry Wire

WAAT.nl neemt GLOSSYBOX Nederland over

Amsterdam, 19 maart 2014 – WAAT Media BV (bekend van onder meer de daily deal website WAAT.nl) neemt in Nederland het label GLOSSYBOX over. De directie van WAAT heeft hierover deze week in Berlijn overeenstemming bereikt met GLOSSYBOX. Het door WAAT verworven label zal worden voortgezet onder de naam PRETTYBOX. Sinds de oprichting in 2008 realiseerde WAAT een gemiddelde jaarlijkse omzetgroei van 70 procent. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 200.000 abonnees in Nederland en België.

WAAT begon in 2008 als daily deal website, gericht op vrouwen. In 2013 lanceerde het onder de naam WAATBox een eigen concept voor een maandelijks bij abonnees bezorgde beautybox. Om de aanhoudende groei van het bedrijf gericht te kunnen versterken, is nu besloten tot de overname van de succesvolle GLOSSYBOX in Nederland.

Met het oog op een sterkere focus op onder meer de Duitse, Amerikaanse, Franse en Engelse markt was GLOSSYBOX al geruime tijd op zoek naar een passende overnamepartner van de Nederlandse activiteiten. “We hebben gedurende onze heroriëntatie bewust de tijd genomen om een partij te vinden die recht zou doen aan het door ons in Nederland met zorg opgebouwde label. Dat is uiteindelijk WAAT geworden, een marktpartij die in staat is om de kwaliteit en service naar onze klanten toe te handhaven zodat die ook in de toekomst optimaal bediend worden“, aldus een woordvoerder van GLOSSYBOX.

Directeur David Sluis van WAAT zegt dat zijn bedrijf met het verwerven van GLOSSYBOX Nederland inspeelt op een belangrijke trend binnen de e-commerce: “De opkomst van de zogenoemde subscription commerce – waarbij de klant op basis van een abonnement maandelijks producten bezorgd krijgt – zet door. In het business model van WAAT zal een steeds sterker accent op die manier van werken worden gelegd. Het binnenhalen van GLOSSYBOX Nederland was voor ons een buitenkans om onze flinke groeidoelstellingen versneld te behalen.”

WAAT gaat de nu verworven activiteiten onder de nieuwe naam PRETTYBOX voortzetten. Abonnees worden maandelijks verrast met beautyproducten die aansluiten bij hun profiel. De lancering staat gepland voor eind maart.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht