commercetools uitgeroepen tot “Leader” in Business-to-Business Commerce

Onafhankelijk onderzoeksbureau erkent commercetools in de categorieën B2B en B2C Commerce Solutions
München, 28 april 2022 – commercetools, de leider in digitale commerce en de uitvinder van headless commerce, is uitgeroepen tot “Leader” in Business-to-Business (b2b) commerce in het Forrester Wave™: B2B Commerce Solutions, Q2 2022 rapport .
commercetools kreeg de hoogst mogelijke scores op 10 criteria, waaronder product visie, prestatie en roadmap realisatie. Het Forrester-rapport erkende commercetools ook vanwege de sterke architectuur, het front-end management, en de uitbreidbaarheid en integratie. Het onderzoeksbureau beschreef commercetools als “fit for businesses with a clear and innovative digital strategy enabled by a cloud-native technology strategy and an unapologetically modern development team.”
Als hét toonaangevende product portfolio voor next-generation b2b en business-to-consumer (b2c) commerce, maakt commercetools gebruik van op MACH (Microservices, API, Cloud-Native en Headless) gebaseerde technologie om klanten in staat te stellen de beste commerce-ervaringen te leveren op verschillende kanalen.
“Steeds meer b2b-bedrijven eisen vergelijkbare mogelijkheden van hun e-commerce software dan die van hun meer op de consument gerichte tegenhangers. Omdat deze b2b-bedrijven een uitstekende klantervaringen willen bieden, net als de toonaangevende b2c-merken, hebben ze de flexibiliteit nodig om zich aan te passen aan nieuwe bedrijfsmodellen en de schaalbaarheid nodig om hun digitale activiteiten te laten groeien”, zegt Dirk Hoerig, CEO en medeoprichter van commercetools. “Bij commercetools maken we dit niveau van flexibiliteit en schaalbaarheid wereldwijd mogelijk door robuuste en geavanceerde b2b-functionaliteiten te bieden via onze op MACH gebaseerde technologie. De erkenning van Forrester is een bewijs van de impact die commercetools heeft om bedrijven in staat te stellen de tekortkomingen van verouderde, monolithische software te overwinnen en om zowel b2b als b2c commerce-behoeften mogelijk te maken.”
commercetools werd ook uitgeroepen tot “Strong Performer” in het Forrester Wave™: B2C Commerce Solutions, Q2 2022 rapport, waarin Forrester commercetools beschreef als “best fit for businesses with a complex digital strategy and a modern, well-resourced development team that prefer cloud-native, API-first technology.” In deze analyse kreeg commercetools de hoogst mogelijke score op negen criteria, waaronder product visie, prestaties en roadmap realisatie. Het rapport vermeldde ook sterke punten op het gebied van architectuur, front-end management en schaalbaarheid en integratie.
Ga voor meer informatie over commercetools naar www.commercetools.com.
###
Over commercetools
commercetools is ’s werelds toonaangevende product portfolio voor next-generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt los te breken van legacy-suites, heeft commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform uitgevonden dat cloud-native is en flexibele microservices gebruikt. Met behulp van moderne ontwikkeling-bouwstenen in een cloudplatform van commercetools, kunnen klanten op grote schaal de beste commerce-ervaringen leveren op elk touchpoint. commercetools heeft kantoren in de VS, Europa en Azië-Pacific, met het hoofdkantoor in Duitsland. Sinds 2010 wordt commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven in verschillende sectoren, van retail tot de maakindustrie en van telecommunicatie tot mode. commercetools is ook een van de oprichters van de MACH Alliance, een groep onafhankelijke, toekomstgerichte technologie bedrijven die zich inzetten voor open, best-of-breed technologie-ecosystemen. Ga voor meer informatie naar www.commercetools.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.