Leadingcourses.com geeft Golfers’ Choice-predicaat uit

Twee predicaten voor golfclubs
Veel golfclubs zijn trots op hun rating en willen in hun marketing- en communicatieuitingen richting greenfeespelers en potentiële leden aangeven hoe speciaal zij zijn. Omdat het exacte cijfer nog wel eens wil wijzigen, is gekozen voor twee generieke predicaten die een jaar geldig zijn: het ‘recommended‘- en ‘outstanding‘-predicaat. Deze predicaten zijn opgesteld op basis van alle beoordelingen tot en met 31 december 2013.
“Het ‘outstanding’-predicaat is zeldzaam”, aldus Jeroen Korving, Managing Director van Leadingcourses.com. “De lat ligt hoog. Een golfclub moet overall minimaal een 8,5 scoren en voldoende beoordelingen hebben om er aanspraak op te kunnen maken. Slechts een handvol clubs per land komen daarvoor in aanmerking. Een golfclub die het predicaat ‘recommended’ mag voeren moet in elk geval een waardering hebben die ruim hoger ligt dan het gemiddelde op Leadingcourses.com (nu een 7,5).”
Slechts zeven clubs in Nederland ‘outstanding’
In Nederland mogen slechts zeven golfclubs het ‘outstanding’-predicaat voeren, waarvan twee golfclubs relatief nieuw zijn, namelijk The International en The Dutch. Deze golfbanen zijn overigens besloten en zijn dus alleen op uitnodiging te spelen.
De greenfee van de overige ‘outstanding’-golfclubs ligt hoog, namelijk boven de 100 euro. Maar gezien de kwaliteit van de baan en de aanwezige faciliteiten is dat blijkbaar terecht. Want golfers geven hen ondanks de stevige greenfee wel een hoge waardering. Naast de twee eerder genoemde besloten golfclubs, bestaat het selecte gezelschap uit: Noordwijkse Golfclub, Golfsociëteit De Lage Vuursche, Utrechtse Golfclub ‘de Pan’, Kennemer Golf & Country Club en de Koninklijke Haagsche G&CC.
Mooie manier om je als golfclub te profileren
Het predicaat geeft golfclubs de mogelijkheid om zichzelf beter te profileren en sneller inzicht te bieden in wat golfers mogen verwachten als ze een golfclub bezoeken of er lid worden. Als een golfclub een hoge waardering heeft en het ‘outstanding’-predicaat voert, dan is het logisch dat je daar dan ook wat meer betaalt. Kwaliteit heeft tenslotte zijn prijs. De Golfers’ Choice-predicaten helpen om dat visueel inzichtelijk te maken. Voor clubs kan het ‘outstanding’- of ‘recommended’-predicaat een aanzuigende werking hebben.
Zowel predicaat als certificaat
Naast een fysieke sticker voor op het raam of de deur, stelt Leadingcourses.com ook een online variant beschikbaar. Deze zal op de site van Leadingcourses.com te zien zijn bij de desbetreffende club, maar mag ook op de site van de golfclub zelf gevoerd worden of in andere marketinguitingen van de club. Op deze manier kan de golfclub gasten wijzen op de kwaliteit die andere gasten reeds hebben ervaren.
Het Golfers’ Choice-predicaat wordt voor slechts 1 jaar uitgereikt. In april 2015, aan het begin van het golfseizoen, worden de nieuwe pedicaten uitgereikt.
Over Leadingcourses.com
De website Leadingcourses.com is een Nederlands initiatief van drie ervaren internetexperts en sportmarketingbureau TIG Sports en bestaat sinds 2007. De website kent een actieve golfcommunity en telt inmiddels meer dan 200.000 beoordelingen van golfers over golfclubs en golfbanen. Naast het delen van golfbaanervaringen kunnen golfers via de site direct online starttijden boeken bij zo’n 1.500 golfclub of bij de overige 14.000 clubs een starttijdverzoek aanvragen. De website is beschikbaar in zes talen. TIG Sports is in de golfwereld vooral bekend door de organisatie van grote internationale sportevenementen zoals het KLM Open, het Senior Open en Deloitte Ladies Open.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.