Masters of Digital, nieuw boutique bureau met een focus op DOOH + Mobile

Masters of Digital is een nieuw boutique bureau gespecialiseerd in programmatic campagnes met focus op mobile advertising en digital out of home (DOOH). Door digitale tools en data te combineren kunnen de specifieke doelgroepen van de adverteerder zeer gericht bereikt worden. Achter de schermen is al een half jaar druk gewerkt aan het bouwen van de propositie en het opstarten van samenwerkingen met partners, per 1 juli is deze nieuwe speler op het grensvlak tussen DOOH en mobile officieel gelanceerd.
People on the go
Masters of Digital dicht de kloof tussen digitale media en consumentengedrag in de offline wereld. Dat doet het bureau door DOOH en mobile naadloos op elkaar aan te sluiten. DOOH en mobile versterken elkaar, waardoor de combinatie een zeer effectief middel is om marketingdoelen te halen. Masters of Digital is opgericht vanuit het partnerbureau Out Of Home Masters, en richt zich op de groeiende vraag naar data gedreven programmatic campagnes over meerdere schermen.
Masters of Digital bereikt specifieke doelgroepen op basis van hun offline verplaatsingsgedrag, op basis waarvan profielen van die doelgroepen worden opgesteld. Deze profielen kunnen zowel op mobile als via DOOH-schermen getarget worden. Verplaatsingsgedrag en bezoek aan bepaalde locaties zegt veel over een doelgroep en is vaak relevanter dan online gedag. Denk bijvoorbeeld aan bezoek aan bepaalde concerten, sportwedstrijden en winkels, of reizen langs bepaalde routes. Door dit gedetailleerd in kaart te brengen en te combineren met de frequenties van het bezoek of verplaatsingen, zijn DOOH-campagnes gecombineerd met mobile vaak heel doeltreffend.
Nieuwe mogelijkheden en kansen
Marvin Vacquier Droop is één van de grondleggers van Masters of Digital. Hij is al twaalf jaar actief in de programmatic industrie en al jaren lid van de programmatic taskforce VIA (vroeger IAB). Hij heeft ervaring in zowel de programmatic display advertising als in digital out of home industrie. Door de groeiende vraag en mogelijkheden van deze twee soorten media ontstond het idee om hier een gespecialiseerd bureau in te starten. “Er verandert veel in het ecosysteem van advertenties, zoals het uitfaseren van de cookie, de groeiende inventory en technische mogelijkheden van Digital Out Of Home”, aldus Marvin. “Dat biedt nieuwe kansen voor adverteerders. Wij onderscheiden ons als boutique bureau door DOOH en mobile te combineren tot een nieuw krachtig middel en ons te focussen op people on the go.
One Stop Shop
Doordat Masters of Digital in een netwerk zit met Out of Home Masters en O2H Creative Solutions, kunnen deze partijen een 360 graden oplossing bieden aan adverteerders. “Het is echt heel tof om binnen zo’n sterke organisatie te mogen opereren”, aldus Marvin. “We hebben dan ook veel zin om veel fantastische campagnes te bedenken en uit te voeren.
Over Masters of Digital
Het boutique bureau is opgericht door een deskundig team dat samen vele jaren ervaring heeft in zowel Out-of-Home als programmatic campagnes. Door een focus op “people on the go” onderscheiden we ons. In tegenstelling tot bestaande digitale bureaus zijn al onze campagne gebaseerd op het targetten van doelgroepen op basis vanverplaatsingsgedrag in de “echte” wereld. Middels DOOH en mobile kunnen we impact maken binnen deze doelgroepen. Door de intensieve samenwerking met Out of Home Masters en O2H creative solutions kan er gezamenlijk een 360 graden propositie (media, creatie en data) worden geboden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.