Industry Wire

T-Mobile als eerste met extra 4G op evenementen

T-Mobile heeft een pilot met tijdelijke 4G-masten succesvol afgerond. Onlangs werd op Paaspop en tijdens de Amstel Gold Race extra 4G ingezet. Hieruit bleek dat T-Mobile klanten stabieler en sneller mobiel internet hadden. De tijdelijke masten maken van dezelfde, geïntegreerde, techniek gebruik die wordt ingezet bij de modernisering van het T-Mobile netwerk. Daarmee zijn ze ook geschikt om het 2G en 3G-netwerk voor klanten te versterken. T-Mobile gaat deze tijdelijke masten de komende periode inzetten op tientallen festivals, zoals dit weekend op het Pasha Festival in Amsterdam. T-Mobile is de eerste Nederlandse provider die tijdelijke 4G-masten inzet op evenementen.

Lampros Iskos, Directeur Technology bij T-Mobile: “T-Mobile zet regelmatig extra mobiele capaciteit in om klanten ook op evenementen van goed mobiel internet te voorzien, maar deze zijn voortaan ook voorzien van de krachtigste 4G-technologie.Met 4G krijgen onze klanten stabieler en sneller mobiel internet. Door extra 4G in te zetten op festivals en evenementen kunnen meer klanten hiervan profiteren. Omdat we alle klanten met een geschikt toestel gratis toegang geven tot 4G ontlasten we bovendien het 3G-netwerk en wordt ook dat beter bereikbaar.”

Samen Meer Bereiken

Inzet van tijdelijke 4G-masten op evenementen en festivals zijn onderdeel  van ‘Samen Meer Bereiken’. Door de acties binnen dit programma krijgen klanten van T-Mobile stabieler en sneller mobiel internet. Het programma bestaat uit drie onderdelen. Ten eerste worden forse verbeteringen doorgevoerd op het 3G-netwerk, waardoor klanten profiteren van verbeterd bereik binnenshuis. Daarnaast bouwt T-Mobile een geheel nieuw 4G-netwerk. Ten slotte verbetert T-Mobile het mobiele bereik op drukke plaatsen, zoals in voetbalstadions en tijdens evenementen.

Over T-Mobile in Nederland

Met 4,3 miljoen klanten is T-Mobile Netherlands, onderdeel van Deutsche Telekom, één van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven voor consumenten en zakelijke klanten. T-Mobile biedt klanten op eenvoudige en aantrekkelijke wijze toegang tot mobiele telecommunicatiediensten en neemt een toonaangevende positie in op het gebied van mobiel internet. T-Mobile Netherlands is actief met de merken T-Mobile, BEN en Simpel. In het jongerensegment werkt T-Mobile samen met MTV Mobile en *bliep. Klik hier voor meer informatie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht