Inter en DEPT® starten langdurige samenwerking

Amsterdam, 14 juli 2022 – Inter heeft zijn gloednieuwe digitale ecosysteem gelanceerd in samenwerking met DEPT®. Het ecosysteem dient als een digitaal thuis voor fans om met de club en het merk in aanraking te komen. De nieuwe website en app brengen fans dagelijks verse content en introduceren nieuwe manieren om de teams dichterbij dan ooit te volgen.
Na een competitieve selectiefase kwam DEPT® als winnaar uit de bus om Inter’s nieuwe digitale strategie-, website- en app-tracks te leiden. Hoogtepunten bestaan onder meer uit een volledige herziening van het design van beide kanalen overeenkomstig met de nieuwe merkidentiteit, een video on demand integratie en nieuwe manieren om nieuws te ontdekken en spelers en teams te verkennen. En dit is slechts het begin van de samenwerking; DEPT® en Inter hebben verschillende toekomstige releases op de planning staan met nieuwe features rondom cultuur, speciale partnerschappen, NFT’s en nog veel meer.
Dimi Albers, CEO van DEPT®: “In lijn met Inter’s positionering als wereldberoemd merk, herdefinieert de club zijn fan-ervaring. Met Bureau Borsche richtte Inter zich op het transformeren van zijn merk en logo. Nu is het tijd om het naar een hoger niveau te tillen over alle digitale kanalen. We zijn trots dat we dit samen met Inter mogen doen en kijken uit naar alles wat komen gaat.”
Luca Danovaro, Chief Revenue Officer bij FC Internazionale Milano: “Dankzij het nieuwe digitale ecosysteem brengen we een revolutie teweeg in de manier waarop onze fans de club ervaren. Fans kunnen Inter vanaf nu op een meer meeslepende manier volgen via de website en app, die vernieuwd zijn dankzij de waardevolle samenwerking met DEPT®, een toonaangevend bedrijf in de sector.”
–EINDE–
Over DEPT®: DEPT® is een global digital agency die baanbrekende technologie en marketing gebruikt om merken te helpen voorop te blijven lopen. DEPT® creëert end-to-end digitale ervaringen op een wereldwijde schaal met een boutique cultuur. DEPT®’s team van meer dan 3.000+ digitale specialisten werkt verspreid over meer dan 30 kantoren op 5 continenten en voor topmerken als Google, bol.com, Philips, Eneco, Univé verzekeringen, Just Eat Takeaway, Otrium en meer. Het bureau is klimaatneutraal en B Corporation gecertificeerd sinds 2021 en zet zich in voor een positieve impact op de wereld. www.deptagency.com
About Inter: FC Internazionale Milano, of Inter, werd opgericht in 1908 en staat wereldwijd bekend als een van de meest succesvolle voetbalteams. De club heeft 19 Italiaanse competitietitels, 8 Coppa Italias, 6 Italiaanse Super Cups, 3 UEFA Cups, 2 Europese Cups, 1 UEFA Champions League, 2 Intercontinental Cups en 1 FIFA Club World Cup in de wacht gesleept. Inter is een van de zeven teams die de treble – Champions League, nationaal kampioenschap en nationale beker – in hetzelfde jaar (2010) hebben gedaan, en de enige Italiaanse club die in haar 113-jarige geschiedenis nog nooit is gedegradeerd. Inter is een wereldmerk met meer dan 400 miljoen volgers wereldwijd. De club beschikt over een geavanceerde, wereldberoemde jeugdacademie. In de loop der jaren hebben de jeugdteams van de Nerazzurri meer dan 56 trofeeën gewonnen, vele volwaardige internationals voortgebracht en tientallen andere professionals die in de grote Europese competities zijn gaan spelen. www.inter.it
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.