Sharp viert 110-jarig bestaan

Utrecht, 15 september 2022 – Sharp staat vandaag stil bij het 110-jarig bestaan van moederbedrijf Sharp Corporation en kijkt vooruit naar toekomstige innovatieve ontwikkelingen. De grondlegger van Sharp Corporation, Tokuji Hayakawa, richtte vandaag precies 110 jaar geleden (1912) een metaalbewerkingsfabriek op in Tokio. Al snel vond hij de “Ever Ready Sharp Pencil” uit, een mechanisch potlood met een draaimechanisme dat later de oorsprong van het bedrijfsmerk zou worden..
Sharp Corporation heeft zich sindsdien gevestigd als een wereldwijde ontwikkelaar van unieke producten en technologische oplossingen die een sleutelrol hebben gespeeld bij het vormgeven van de elektronica-industrie met vele belangrijke mijlpalen:
- 1972: De introductie van het eerste multi-kopieerapparaat. Sharp vierde eerder dit jaar dat zij 50 jaar actief zijn in de print-industrie.
- 1964: Sharp kwam naar buiten met ’s werelds eerste volledige transistor rekenmachine en ontwikkelde daarna in 2000 als eerste een mobiele telefoon mét camera. Een echte primeur in de industrie.
- 2001: Het bedrijf introduceerde LCD TV’s van AQUOS en verscheepte daarvan tegen eind september 2020 zo’n 500 miljoen stuks.
- 2019: Sharp ontwikkelde ’s werelds eerste commercieel verkrijgbare 8K monitor en lanceerde ’s werelds eerste gecertificeerde Windows collaboration display.
- Al 60 jaar is Sharp de drijvende kracht achter het gebruik van fotovoltaïsche producten. Tot hiertoe heeft Sharp al meer dan 50 miljoen zonnepanelen verscheept en 16,5GW aan stroom geproduceerd, wat neerkomt op een totale CO2-reductie van wel 179 Mt.
- 2020: Sharp introduceert zijn kenmerkende Plasmacluster-luchtzuiveringstechnologie.
Na 110 jaar wereldwijde innovatie richt Sharp zich nu op verdere transformatie in alle markten.
Rob Tung, President Sharp Europe, zegt het volgende: “Ik ben vereerd dat ik deel mag uitmaken van de Sharp-familie tijdens deze historische mijlpaal. We reflecteren over onze wereldwijde innovaties en kijken tegelijkertijd vol enthousiasme uit naar nog meer bedrijfstransformatie en groei hier in Europa. We blijven ons aanbod en onze innovatieve producten en diensten verder ontwikkelen ten behoeve van onze zakelijke klanten en de samenleving als geheel.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.