Nieuwe vergelijkingssite Gerust.nl gelanceerd

AMSTERDAM, 20140704 — Vergelijkingssite Gerust.nl is vandaag gelanceerd. Gerust.nl is een transparante vergelijkingswebsite voor iedere verzekering. De website vergelijkt maar liefst meer dan 50 verschillende typen verzekeringen van meer dan 40 verzekeraars. Zo worden honderden verzekeringen vergeleken.
De vergelijkresultaten worden op www.gerust.nl gesorteerd op de laagste premie, waarna de consument zelf mag bepalen welke verzekering het beste bij hem past. Er wordt gesorteerd op prijs, omdat uit onderzoek blijkt dat de prijs van een verzekering de doorslaggevende factor is bij het afsluiten ervan. Gerust.nl staat voor transparantie, toegankelijkheid en vrije keuzes. Bovendien maakt Gerust.nl het mogelijk om, in tegenstelling tot veel andere vergelijkingssites, verzekeringen eenvoudig met elkaar te vergelijken zonder dat er eerst privé- of contactgegevens moeten worden ingevuld.
Transparant
Verzekeringen zijn voor consumenten lastig en complex. Daarnaast bestaan er grote prijsverschillen tussen verschillende verzekeringen, terwijl de dekking niet altijd in verhouding staat met die premie. Daarom is het altijd aan te raden om eerst verzekeringen met elkaar te vergelijken alvorens een verzekering af te sluiten. Consumenten kunnen na het vergelijken op Gerust.nl de gewenste verzekering direct afsluiten op de website van de verzekeraar. Gerrie, de mascotte en tevens behulpzame krekel van Gerust.nl, is op iedere pagina zichtbaar en helpt bij het maken van de vergelijking. Een team van verzekeringsexperts beantwoord kosteloos de vragen van bezoekers middels een ingebouwde chatfunctie, maar zal niet adviseren. Er wordt geen advies gegeven over welke verzekering het beste kan worden afgesloten, omdat het voor Gerust.nl niet van belang is welke verzekering wordt afgesloten. De website wil puur een zo goed mogelijke vergelijker aanbieden.
Ter gelegenheid van de lancering doneert Gerust.nl €1000,- aan goede doelen. Bezoekers kunnen stemmen op een aantal goede doelen. De donatie zal daarna worden verdeeld onder de goede doelen aan de hand van de stemming.
Het ontstaan van Gerust.nl
Het Gerust.nl avontuur begon een aantal jaar geleden. Met verschillende vergelijkingssites maakte initiatiefnemer Bridge Marketing reeds nauwkeurige vergelijkingen. Tegelijkertijd behaalde Bridge Marketing grote successen met websites als Gratisoptehalen.nl, KamersinNederland.nl en Solden.be, die inmiddels honderdduizenden bezoekers hebben. Al deze ervaring is ingezet om de allergrootste en handigste vergelijkingssite voor verzekeringen te ontwikkelen. Met meer dan 50 typen verzekeringen, meer dan 40 aangesloten verzekeraars en honderden verzekeringen denkt Gerust.nl een goede start te maken.
Ambities
Gerust.nl heeft de ambitie om niet alleen in verzekeringen, maar ook in andere complexe consumentenproducten uit te groeien tot de meest complete vergelijkingssite. Hierbij valt te denken aan andere financiële producten, energie en telecom. Gerust.nl zal dit doen met de technologie die daar op dat moment het beste bij past. “Of dit in de toekomst nu het internet, augmented reality, of bijvoorbeeld een aan het internet aangesloten thermostaat is die vertelt wanneer het juiste moment is om van energieleverancier over te stappen”, aldus oprichter Domingo Karsten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.