Vernieuwde toeristische website Den Haag online

Deze week is een geheel vernieuwde toeristische website www.denhaag.com gelanceerd. De site moet nog meer mensen verleiden om uit te gaan in Den Haag en/of naar Den Haag te komen.
De vernieuwde toeristische website bevat het volledige toeristische en culturele aanbod van Den Haag. De site is gebruiksvriendelijk, in 4 talen beschikbaar en werkt op elke computer, tablet of smartphone. Bezoekers en bewoners kunnen er terecht om te zien wat er in Den Haag allemaal te beleven is.
Lancering
Op 10 juli hebben wethouder Karsten Klein (Economie) en Marco Esser (directeur Den Haag Marketing) de website officieel gelanceerd. Zij stonden stil bij enkele sterke punten van Den Haag zoals het strand en de boulevard, de vele hotels en restaurants, de talloze culturele instellingen en niet te vergeten het net heropende Mauritshuis.
Ambitie
Den Haag verwelkomt ieder jaar 50 miljoen bezoekers die samen 2 miljard euro besteden. En er is nog volop groei mogelijk! Toerisme is voor Den Haag een belangrijke economische sector. De ambitie is groot: jaarlijks 3% groei en in de top 3 komen van best beoordeelde stad. De vernieuwde website is een belangrijk middel om deze doelen een stap dichterbij te brengen.
Kanskaart toerisme
In 2013 heeft de gemeente, samen met Den Haag Marketing en verschillende toeristische en culturele instellingen, de Kanskaart Toerisme opgesteld. Inzet van de kanskaart is om Den Haag als toeristische bestemming te versterken met als doel: economische groei.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.