Industry Wire

Joris de Haas nieuwe HR-directeur van Plantronics

Hoofddorp, 1 september 2014 – Plantronics, de wereldwijde marktleider in audiocommunicatie, heeft Joris de Haas aangesteld als HR-directeur voor de regio Europa en Afrika. In zijn nieuwe functie is hij in de eerste plaats verantwoordelijk voor de het vormgeven van de HR-strategie en het koppelen van deze strategie aan de toekomstplannen van Plantronics. Daarnaast is De Haas benoemd tot ambassadeur voor Plantronics’ visie omtrent ‘Smarter Working’. Met de beantwoording van de vraag: “Waar en wanneer kan ik het beste werken”, is Plantronics een van de pioniers en visionairs rondom het thema effectief en energiek werken.

De Haas heeft meer dan 20 jaar in leidinggevende functies gewerkt, onder andere bij Lucent Technologies, Canon en TomTom. Sinds 2011 combineerde hij HR-managementopdrachten op interimbasis met coachingprojecten voor bedrijven als ABN AMRO en ArcellorMittal. Voor zijn komst naar Plantronics was hij HR-directeur bij Holland Casino. Daarnaast is hij een van de oprichters van de Stichting Amsterdam City Swim, een jaarlijks zwemevenement in de Amsterdamse grachten om geld in te zamelen voor de stichting ALS. Hij vervult daar tevens een rol als bestuurslid en penningmeester.

Kansen in de markt

“Wij zijn zeer verheugd met de komst van Joris,” aldus Philip Vanhoutte, managing director Europa en Afrika bij Plantronics. “Naast zijn kwaliteiten op het gebied van team building en leiderschap heeft hij ook ruime internationale HR-ervaring. Met zijn ervaring en vaardigheden zijn we in staat Plantronics verder uit te bouwen met de juiste mensen en kunnen we inspelen op de kansen die zich momenteel in de markt voordoen op het gebied van draagbare technologie en unified communications. Verder zal hij in nauwe samenwerking met het managementteam een adviserende rol spelen in het ontwerp van ons nieuwe kantoor dat zal verrijzen in Park 20|20 in Hoofddorp, het eerste cradle to cradle-bedrijvenpark van Nederland.”

De Haas zegt over zijn aanstelling: “Het gedachtengoed van Plantronics op het gebied van ‘Smarter Working’ is geworteld in alle lagen van de organisatie en gaat verder dan alleen het ontwikkelen van producten die slimmer werken mogelijk maken. Er wordt kritisch gekeken naar de eigen werkfilosofie en -cultuur om de medewerkers te helpen het maximale uit hun werk te halen. De tevredenheid van medewerkers is belangrijk binnen deze innovatieve onderneming en ik kijk ernaar uit daar een rol in te gaan spelen. Vitaliteit van medewerkers, van jong tot oud, is cruciaal. Topconditie leidt tot topprestaties. Het is van primair belang voor organisaties en zijn werknemers om fysiek, mentaal en emotioneel in de best mogelijke vorm te zijn.”

Over Plantronics
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht