Funda stelt Charlotte Zelders aan als marketingdirecteur

Vanaf maandag 18 september start Charlotte Zelders als nieuwe Directeur Marketing, Communicatie en PR bij funda. Het is voor het eerst dat het huizenplatform deze rol vervult. En dat is niet zonder reden: funda zet in op het verder verbreden van haar producten en diensten.
In de rol van Directeur Marketing, Communicatie en PR is Zelders verantwoordelijk voor het verder versterken van de reputatie en merkbekendheid van funda. Hierin staat één taak centraal: de consument en makelaar meenemen in de bredere rol die funda voor hen gaat vervullen. Dat betekent dat het huizenplatform de consument aanvullende diensten en producten gaat aanbieden om een passende woning te vinden. Tegelijkertijd gaat funda de makelaar nog meer handvatten geven om de woonconsument in zijn zoektocht te helpen. Als onderdeel van het funda MT wordt Zelders mede verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van een aantal grote ontwikkelingen met strategische impact. Verder is Zelders verantwoordelijk voor de verkoop van advertenties op het huizenplatform, een significante inkomstenbron van het huizenplatform
Stevig track record
Voordat Charlotte Zelders aankomende maandag bij funda start, was zij de afgelopen drie jaar CMO bij de ANWB. In de twaalf jaar daarvoor was zij in diverse marketingrollen actief bij PepsiCo; haar laatste functie daar was die van Head of Digital Acceleration. Zelders startte haar carrière bij Campina. Joost Dop, CEO a.i. van funda: ‘Wij zijn ontzettend blij met de komst van Charlotte. Zij is echt een zwaargewicht en heeft een schat aan ervaring op communicatie en innovatie-gebied. Daarnaast is het een dikke plus dat zij in haar laatste rol bij PepsiCo de nadrukkelijke focus op digital legde en bij ANWB ervaring heeft opgedaan met de platform-kant; onmisbaar als je bedenkt dat funda uiteindelijk een digitaal platform is waar alles op samenkomt.’
Over funda
Funda is niet meer weg te denken van de Nederlandse woningmarkt. Iedere dag brengen we vraag en aanbod van woningen bij elkaar. Daarmee is funda hét platform voor iedereen die op zoek is naar een volgend thuis. We blijven ons platform continu optimaliseren om zowel consumenten als makelaars nóg beter te bedienen. Maar ook met producten, diensten en informatie waarmee we onze bezoekers verder helpen tijdens hun zoektocht naar, en verkoop van, een woning. Sinds de lancering van funda in business (2005) zijn we er ook voor ondernemers die een ruimte zoeken om zakelijke dromen te realiseren. Dit doen we met het meest complete aanbod van (zakelijk) onroerend goed van Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.