Publicis Groupe en Boomerang bekroond met Eurobest Grand Prix voor ‘TheDropStore’

Amsterdam, 13 december 2023 – Vandaag, tijdens de Eurobest Awards, wisten Publicis Groupe en Boomerang de Grand Prix binnen te slepen in de ‘Design – Environmental/Social Impact’ categorie. De Grand Prix werd toegewijd aan ‘TheDropStore’, een campagne die tot stand is gekomen vanuit een samenwerking tussen Publicis Groupe, Boomerang en diverse productiehuizen, waaronder PLANT, Massive Music en HUMN. Naast de Grand Prix sleepte Publicis Groupe twee andere nominaties binnen voor dezelfde campagne, net als twee nominaties voor het, met een al eerder bekroonde Cannes Lions en Grand Prix tijdens de ADCN awards, ‘WikiTruth’ project.
‘TheDropStore’ is een campagne die bewustwording creëert voor de watercrisis die ons op de voet volgt als er niets veranderd in ons gedrag. De Grand Prix en overige nominaties hiervoor zijn het resultaat van de nauwe samenwerking tussen Publicis Groupe, Boomerang en verschillende productiehuizen. Zo ontwierp PLANT samen met Publicis de verpakkingen en labels van ‘TheDropStore’. Street Media Factory was verantwoordelijk voor de fysieke producten en de creatie van de bijbehorende dozen. Massive Music en Soundsright droegen bij aan het geluidsontwerp voor online assets en video’s, terwijl Neverland, HUMN en OwOW hebben bijgedragen aan het ontwerp van het e-commerce platform en website.
Met haar WikiTruth-campagne, die eerder al een bronzen Cannes Lions won in de Sustainable Development Goals (SDG)-categorie en maar liefst zes ADCN awards, streeft Publicis Groupe ernaar om de waarheid over de oorlog in Oekraïne aan het licht te brengen, in het bijzonder voor de Russische bevolking.
Eduardo Marques, Chief Creative Officer Publicis Groupe Benelux is ontzettend trots: “Het winnen van de Grand Prix tijdens de Eurobest Awards is een enorme prestatie. Dit laat zien dat de ideeën uit onze regio op internationaal niveau kunnen concurreren met de besten in hun klasse. Nog mooier is het om het te maken voor zo’n belangrijke klant als het Ministerie van Buitenlandse Zaken, en voor een belangrijk doel: de waarde van ons water in de hele wereld. Bravo, team!”
Grand Prix
TheDropStore: Design – Environmental/Social Impact
Nominaties
TheDropStore: Design – Brand Identity
TheDropStore: Brand Activation
WikiTruth: Creative Strategy
WikiTruth: Media
Over Publicis Groupe
Publicis Groupe [Euronext Parijs, FR0000130577, CAC 40] is wereldwijd marktleider op het gebied van marketing, communicatie en digitale transformatie, aangedreven door een combinatie van creativiteit en technologie. Publicis Groupe heeft zich de afgelopen jaren getransformeerd van holding tot platformbedrijf opererend vanuit één P&L en vanaf één locatie. Georganiseerd rondom schaalbare klantteams met één client lead. Een naadloze synchronisatie van creatie, media, data, pr, productie en commerce.
Over Boomerang
Boomerang is een in Amsterdam gevestigd, wereldwijd gericht creatief bedrijf met een trackrecord van dertien jaar in het creëren van blijvende merkimpact door menselijke connectie. Sinds de krachtenbundeling met Publicis in 2021 heeft Boomerang toegang tot de wereldwijde capaciteiten van de Groupe. Het bedrijf combineert real-time cultureel inzicht, creativiteit van wereldklasse en dynamische productie om transformerend werk te leveren voor merken als Chocomel, Heineken, Samsung en Spotify.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.