Industry Wire

Tyco Retail Solutions bundelt krachten met Kurt Salmon en Mobispoke

Tyco Retail SolutionsKurt Salmon en Mobispoke bundelen hun krachten en introduceren 1:1 Retailing. Dit nieuwe omnichannel winkelconcept integreert informatie over klanten in een gepersonaliseerde winkelervaring. De winkelervaring omvat onder andere een gepersonaliseerd beeldscherm in de paskamer met productsuggesties en de zoek- en aankoophistorie van de betreffende klant. Ook kan de klant via een app op de smartphone direct om assistentie vragen. Het concept resulteert voor retailers in een toename aan klanten, meer conversie en een stijging in aankopen.

Het nieuwe concept is gebaseerd op Tyco’s RFID-oplossing voor real-time voorraadintelligentie en Mobispoke’s software-oplossingen. Met 1:1 Retailing kunnen retailers een betere winkelervaring bieden, die bestaat uit:

– Nauwkeurige voorraadinformatie: Retailers hebben direct inzicht in wat er in hun winkel gebeurt dankzij de real-time voorraadinformatie op artikelniveau. Met deze inzichten kunnen ze hun beleid direct bijsturen en een gestroomlijnde klantervaring realiseren.

– Dynamische etalagepoppen: Via een app op de smartphone kunnen klanten direct aanvullende informatie opvragen over de items die de etalagepop draagt, zoals product reviews en de mogelijkheid om assistentie voor dit item in te schakelen.

– Dynamische schappen: Via touchscreens in de winkel kunnen klanten direct informatie raadplegen over het product dat in het schap ligt. Deze informatie verschijnt real-time op een scherm bij het schap via RFID op basis van het product dat de klant uit het schap kiest.

– Slimme paskamers: Schermen in de paskamers presenteren op basis van RFID informatie over het artikel dat de klant meeneemt om te passen. Bovendien worden er alternatieve items getoond op basis van de zoek- en aankoophistorie. Alle klantinformatie wordt bewaard voor nadere analyse.

– Verbonden medewerkers: Medewerkers kunnen via hun tablet eenvoudig aanvullende informatie opzoeken zodra een klant een vraag stelt. Retailers kunnen alle klant- en productvragen via deze tablets verzamelen en beheren. Ook kunnen ze prestatieanalyses maken op basis van de informatie die de tablets bewaren over de interactie tussen medewerkers en klanten.

Tyco’s Store Performance software-platform voorziet retailers van instore, real-time informatie die essentieel is om betere winkelervaringen te creëren. Voorraadintelligentie, ook onderdeel van het platform, helpt retailers om tot op 99% nauwkeurig de voorraad te bepalen. Het platform biedt dan ook een goede basis om 1:1 Retailing succesvol te implementeren.

“Of het nu gaat om een complete omnichannel-aanpak, balanstellingen, winkelbevoorrading of andere vraagstukken op het gebied van voorraadinformatie, nauwkeurigheid van de voorraadinformatie is de sleutel tot een succesvolle toepassing van 1:1 Retailing”, zegt Nancy Chisholm, president van Tyco Retail Solutions. “Tyco’s oplossingen bieden voorraadinzicht en stellen retailers in staat om strategieën op het gebied van winkelervaring effectief in hun winkel te implementeren.”

“Dankzij de nieuwe samenwerking kunnen retailers nu beschikken over een platform dat de basis biedt voor een interactieve 1-op-1 klantervaring”, zegt Al Sambar, managing partner van Kurt Salmon’s North American Retail en Consumer Group. “Samen met Tyco Retail Solutions en Mobispoke bieden we winkelbedrijven een complete reeks tools die nodig zijn om de prestaties in hun winkels, en daardoor de winkelervaring, er positief uit te laten springen met behulp van 1:1 Retailing.”

“De manier waarop klanten omgaan met artikelen, winkelmedewerkers om hulp vragen en het feit dat ze altijd verbonden zijn met de rest van de wereld, vormt de basis voor Retailing 1:1”, zegt Andy Wong, vice president of client services bij Mobispoke. “Mobispoke ontwerpt unieke en effectieve digitale oplossingen die dit concept in de praktijk brengen, met innovatieve en intelligente mobiele applicaties voor in paskamers, in de winkel en in etalages.”

Bekijk de video voor een impressie van 1:1 Retailing: http://www.kurtsalmon.com/retailingdemolab/#.VMdiY4u4muU

Over Tyco Integrated Fire & Security 

Tyco Integrated Fire & Security, onderdeel van Tyco, ontwerpt, implementeert en onderhoudt brand- en elektronische beveiligingssystemen voor klanten in zakelijke en overheidssectoren. Het portfolio van Tyco Integrated Fire & Security bestaat uit inbraakalarmen, video surveillance, toegangscontrole, elektronische artikelbeveiliging, radiofrequente identificatie, branddetectie, verpleegoproepsystemen, zorg domotica en dwaaldetectiesystemen, paging-/messagingsystemen (met geïntegreerde persoonsbeveiliging), intercomsystemen (met geïntegreerde uitluisterfunctionaliteit en akoestische bewaking), periferie beveiliging, geïntegreerde oplossingen en monitoring. De oplossingen van Tyco Integrated Fire & Security worden gebruikt om mensen, goederen en eigendommen te beschermen en om diefstal te voorkomen.

Kijk voor meer informatie op de website www.tyco.nl of volg Tyco Integrated Fire & Security op Twitter via @TycoBNL.

Over Kurt Salmon
Kurt Salmon is een internationaal management consulting-bedrijf dat zich richt op het creëren van de marktleiders van morgen. We zijn meer dan alleen maar een partner van onze klanten; we werken met hen samen, integreren onszelf naadloos in hun organisatie om innovatieve maatwerkoplossingen te ontwikkelen voor de uitdagingen van de 21e eeuw waar hun bedrijf mee wordt geconfronteerd.

Succes oogsten in een steeds complexer wordende, consument gestuurde omgeving is een enorme uitdaging. Bedrijven moeten echter verder kijken dan vandaag; ze moeten zichzelf positioneren voor aanhoudend succes in de nóg meer onzekere toekomst. Daar is Kurt Salmon voor. We noemen dit “succes leveren voor wat er hierna gaat komen.” De resultaten leiden tot een transformatie.

Voor meer informatie gaat u naar www.kurtsalmon.com

Over Mobispoke
Voor consumentenmerken is Mobispoke de vertrouwde digitale partner die de winkelervaring van vandaag transformeert om in contact te komen met de altijd verbonden consument door de digitale en fysieke wereld te laten samensmelten. Mobispoke werkt met toonaangevende consumentenmerken voor het creëren van boeiende ervaringen in de winkel.

Mobispoke levert een mix van diensten en producten, gericht op innovatieve mobiele, web- en instore technologieën. Het Connected Store-platform van Mobispoke maakt verbeterde interacties mogelijk tussen klanten en winkelpersoneel om beter in te kunnen springen op de steeds veranderende behoeften van klanten.

Het team van Mobispoke heeft tientallen jaren ervaring in de detailhandel. Het bedrijf heeft haar hoofdkantoor in Boston en een innovatielab in Los Angeles.

Voor meer informatie gaat u naar www.mobispoke.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht