Industry Wire

Geplaatst door Boekjetraining.nl

Lancering boekings- en vergelijkingssite opleidingen

Boekjetraining.nl signaleert bij het MKB en zijn medewerkers problemen bij het vinden van de juiste opleiding en aanbieder. Marc Fiscalini, Managing Director Boekjetraining.nl: ‘De zoektocht naar een opleiding of training begint op internet. Al snel raakt men verstrikt in een onoverzichtelijk woud aan trainingen en opleidingen. Voor een opleiding coaching zijn op Google al meer dan 530.000 hits. Mensen kijken vaak niet verder dan de eerste pagina zoekresultaten. Het is echter maar zeer de vraag of daar de juiste opleiding bij zit. Ook vraagt men bij verschillende aanbieders catalogi op. Al deze brochures geven opleidingen anders weer, wat het lastig te vergelijken maakt.’

Boekjetraining.nl geeft eenduidig overzicht van opleidingen op verschillende thema’s als doelstelling, prijs en doelgroep. Bovendien kunnen MKB’ers inkoopvoordeel behalen en hebben ze beter overzicht op de gekozen opleidingen van medewerkers. Het inkoopvoordeel bestaat uit restitutie van een deel van de jaarlijkse opleidingsbestedingen op basis van het gerealiseerde volume.

Door een goede filtering kan de opleidingsbehoefte en het aanbod beter op elkaar worden afgestemd. Opleidingen hebben zo een stuk meer toegevoegde waarde voor zowel het bedrijf als de medewerker. ‘De opleidingen zijn gerangschikt op thema, zoals Communicatie, Consultancy, Management, Marketing & Sales en Projectmanagement. Buiten het bekijken en vergelijken is het direct aanmelden voor een opleiding of training mogelijk’, aldus Fiscalini.

In Nederland zijn ruim 7000 opleidingsaanbieders actief. Boekjetraining.nl maakt een selectie van aanbieders op basis van continuïteit van de organisatie, kwaliteitskeurmerken, klanttevredenheid en expertise. Fiscalini: ‘kwaliteit van opleidingen en dienstverlening zijn bij de keuze van opleidingenaanbod een absolute voorwaarde. Maar uiteindelijk zijn het de bezoekers die bepalen bij welke instituten zij opleidingen willen kopen. De kwaliteit van de opleidingsinstituten monitoren we voortdurend via feedback van deelnemers.’

Het platform Boekjetraining.nl is een initiatief van Freia. Freia is een verzameling van bedrijven die actief zijn in opleiden en trainen. Elk bedrijf van Freia heeft zijn eigen focus: van opleidingen voor de hogere echelons tot trainingen van basis- en middenkader. Klanten van Freia zijn afkomstig uit de top 500 en het middenbedrijf in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht