SIMgroep viert 15e verjaardag

Rotterdam, 4 februari 2015 – Op 4 februari 2000, precies 15 jaar geleden, schreef SIMgroep – toen nog Segment Interactieve Media – zich in bij de Kamer van Koophandel. Boordevol ambitie en met een visie waarin integratie van informatie en dienstverlening op een gemeentelijke website centraal stond.
De afgelopen vijftien jaar hebben in het teken gestaan van groei. In medewerkers: van 1 naar meer dan 75 personen. In producten, omzet, kennis, kunde en natuurlijk klanten. Want met 250 gemeenten als klant mag SIM zich al een aantal jaar marktleider in de lokale overheid noemen. Iets waar zij enorm trots op zijn.
“Die groei is natuurlijk niet vanzelf gegaan. Deze jaren zijn een ontdekkingstocht geweest, met af en toe spektakel. Een groot avontuur wat nog lang niet is afgelopen. Maar wat wel opvalt is dat die visie en het gedachtegoed van 15 jaar geleden, vandaag de dag nog steeds overeind staat” aldus Frank de Goede, directeur bij SIMgroep.
Al 15 jaar lang de burger centraal
“SIM staat inmiddels voor goede producten, ambitie, maar ook voor kennis en kunde bij haar medewerkers. Ook bij onze klanten zien we die groei. Je verhuizing online doorgeven, de status van je lopende zaken bekijken, inloggen met DigiD/eHerkenning of informatie op maat in de mailbox. Niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven. Het lijkt zo vanzelfsprekend, maar in het begin was dit alleen nog maar een visie. Ik ben er heel trots op dat we hier een succes van hebben weten te maken!” Inmiddels gebruikt meer dan de helft van de Nederlandse gemeenten en lokale overheidsinstellingen het systeem van SIM om te communiceren met haar burgers en bedrijven.
SIM zou SIM niet zijn als ze dit jubileum zomaar aan zich voorbij laat gaan. Naast een feest voor het personeel hebben zij komend jaar zowel voor klanten als voor niet-klanten speciale acties en verrassingen in petto!
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.