Industry Wire

Geplaatst door Snakeware

Lightcurb multitasking beacons doorbraak in next generation marketing

Na een succesvol jaar met vele pilots over de hele wereld staan digital agency Snakeware en Alledaags mobile aan de vooravond van de introductie van het eerste multitasking beacon platform. Als tegengeluid rond de roerige berichten over Blokker, V&D en vele andere retailketens biedt Lightcurb middels haar complete pakket aan goedkope diensten, producten en services nieuwe mogelijkheden voor ‘next generation marketing’ om hiermee, ondanks de legacy van veel van deze partijen, succesvol winnende strategieën te implementeren. “Met Lightcurb maak je van passanten klanten” is de stellige overtuiging van Ate van der Meer partner bij Snakeware.

Nooit meer dat karakteristieke monument zoeken in een stad die je niet kent, geen enkele geweldige aanbieding missen in de omgeving waar je je op dat moment bevindt. Overal waar je bent direct, naar persoonlijke voorkeur afgestelde informatie over je favoriete winkel, restaurant of museum ontvangen. Wie wil dat niet? Lightcurb maakt deze wens tot werkelijkheid.

Hierbij is gebruikersgemak en inzetbaarheid voor elke doelgroep, of dit nu horeca, retail, musea of bijvoorbeeld events zijn, het uitgangspunt geweest . Wanneer je met Lightcurb werkt hoef je niet allemaal technische trucjes te kennen of apps met beacon functionaliteit te laten bouwen. “Wij hebben het echt heel simpel gemaakt. Met Lightcurb bieden wij iedereen de mogelijkheid om, tegen uitzonderlijk lage kosten, gebruik te maken van de next generation marketing toepassingen op locatie met gebruik van beacons. Als je al beacons bezit kun je gratis bij ons instappen. Daarnaast bieden wij allerlei pakketten en services rond deze ‘location based services’ onder de noemer Lightcurb aan, om iedereen goed en snel van dienst te kunnen zijn”, zegt Ate van der Meer.

Door de vele ervaringen met beacons en location based services zijn de engineers en designers achter Lightcurb er in geslaagd een nieuwe standaard te zetten voor location based marketing. Zo bevat de nieuwe versie van het Lightcurb platform onder andere een anti-spam algoritme om overkill aan notificaties op de smartphone van gebruikers te voorkomen en is vanaf deze versie een uitgekiend inbox en live systeem van toepassing die alle inkomende data analyseert, verwerkt en beheert.

De nieuwste versie van Lightcurb is een grote sprong voorwaarts in de opkomende markt van proximity marketing. “We willen de standaard worden voor location based services. Met de introductie van Lightcurb versie 3 tonen wij aan een enorme stap gezet te hebben om dit doel te bereiken”, zegt Ate van der Meer. De toegewijde engineers en visionairs van Snakeware en Alledaags Mobile leveren een betaalbare en ongelofelijk eenvoudig te bedienen cloud manager om van elk beacon een multitasking beacon te maken. Lightcurb werkt met elk soort beacon, bevat een cloud manager om heel eenvoudig beacons te configureren en te publiceren, heeft een intuïtieve gratis app die beschikt over ongekende beacon functionaliteit en bevat zelfs een code bibliotheek waarbij de Lightcurb technologie te gebruiken is in bestaande apps. Als spreekwoordelijke klap op de vuurpijl creëerden ze een uniek anti-spam algoritme in het Lightcurb platform en maken ze ook nog eens de betere beacons.

Notificatie overkill

Gebruikers van de gratis Lightcurb app of app’s die gebruik maken van de code library krijgen relevante boodschappen op hun scherm. Dit kunnen aanbiedingen, coupons, tickets of live streams zijn (bijvoorbeeld video, audio of andere content zoals webpagina’s of artikelen uit een webshop). De boodschappen worden geactiveerd door middel van de aanwezige beacons die via de krachtige, maar eenvoudig te bedienen Lightcurb cloud manager ingericht zijn. De nieuwe versie van Lightcurb is het niveau van notificaties sturen en bij verkeerd gebruik spammen al lang voorbij.

De engineers van Snakeware en Alledaags Mobile zijn erin geslaagd om een anti-spam algoritme te creëren om ’n overkill aan notificaties tegen te gaan. “Met onze intuïtieve gratis app of de beschikbare code bibliotheek tillen wij proximity marketing naar een geheel nieuw niveau”, zegt Ate van der Meer. “Wij leveren een krachtige cloud manager om heel eenvoudig beacons van elke producent te configureren. Door gebruik te maken van ons platform creëer je een proximity marketing ervaring in minuten waar voorheen weken of maanden van programmeren aan voorafging . Onze gratis app werkt met een speciaal ontwikkelde inbox en live omgeving voor het detecteren, analyseren en verwerken van beacon informatie. De gebruiker kan relevante inhoud in de inbox of live-omgeving naar eigen inzicht beheren en benutten.”

Open platform voor alle leveranciers van beacons

Het makkelijke en direct-klaar-voor-gebruik platform stelt elke organisatie in staat om op een zinvolle wijze te communiceren met publiek in hun omgeving. Simpelweg door het kopen van een set beacons en deze via Lightcurb te activeren en het publiek te wijzen op de toegevoegde waarde van Lightcurb als ze de app downloaden.

Lightcurb biedt het Lightcurb beacon platform pakket. Dit pakket bevat drie premium beacons, met maximaal drie jaar levensduur van de batterij en maar liefst 100-meter uitzendbereik, de gemakkelijke cloud manager met functionaliteit om beacons te configureren en de intuïtieve iOS & Android app.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht