Industry Wire

Geplaatst door Vertigo 6

Zijdelinks kiest Ippo, DOKS en Vertigo 6 voor bouw interactieve business game

Nijmegen/Arnhem, 25 maart 2015–Zijdelinks heeft na een uitvoerige selectie, drie partijen gekozen voor de bouw (Ippo), het ontwerp (Doks) en de promotie (Vertigo 6) van de interactieve business game “Silk Race”. Silk Race is een innovatieve business game voor managers, leiders, directeuren en bestuurders, opgebouwd uit competitieve en interactieve leerinterventies rond leiderschaps- en managementvraagstukken opgehangen aan het thema ‘De Zijderoute’.

Silk Race is een vernieuwende business game dat inspeelt op de grootste trend in de mondiale economie: de Nieuwe Zijderoute. Het managementspel – geïnspireerd door De Spelende Mens – is gebaseerd op de gebundelde kennis en ervaring over verandermethoden, organisatieontwikkeling, leiderschap en andere bedrijfskundige vraagstukken. Oprichter/bedenker Casper Jansen uit Nijmegen heeft met zijn bedrijven 1-2 Think Logical en BIG – Business Ixperience Games – in de afgelopen 20 jaar veel ervaring opgedaan met spelend leren bij tientallen kleine en grote organisaties, waaronder HEMA, DeliXL, Randstad, Technische Unie, Nestlé en Friesland Campina.

De interactieve business game wordt gebouwd en ontworpen door twee partijen uit Arnhem; de techniek zal worden verzorgd door Ippo en Doks Ontwerpbureau neemt de vormgeving voor haar rekening. Zijdelinks heeft Vertigo 6 geselecteerd als PR- en Marketingbureau voor de introductie van Silk Race. Ippo heeft veel ervaring in de zorg- en onderwijssector. Zij hebben een eigen CMS- en softwarepakket voor spelend leren ontwikkeld. Doks is een ontwerpbureau met veel kennis een ervaring in huis op het gebied van illustraties, user interface design en huisstijlen. Vertigo 6 heeft zich gespecialiseerd in gamesmarketing en gamification.

Competitieve en interactieve leerinterventies

Casper Jansen: “Silk Race is een keihard gezelschapsspel voor managers, leiders, directeuren en bestuurders, opgebouwd uit competitieve en interactieve leerinterventies rond managementvraagstukken. Eeuwenoude ervaringen en de nieuwste inzichten over managementdilemma’s en organisatievragen worden er in een reeks enerverende, zelf te kiezen leermomenten samengebracht.”

Ronald Haver van Ippo: “Silk Race is een confronterende bewustwording van de vaardigheden, kenniselementen en gedragscomponenten die er toe doen voor managers, leiders en bestuurders. Het is een prachtige uitdaging om dit te vatten in een interactieve business game.”

Hoe laat je een kameel draven?

Silk Race daagt teams uit de meest succesvolle kamelenkaravaan op de Zijderoute te organiseren. Deelnemers worden spelenderwijs bestormd met managementvraagstukken. Welke strategie en route stippelen we uit? Hoe managen we de risico’s en waar zitten de kansen? Wie brengt de zijde het snelst van China naar Venetië? Wel team maakt de meeste winst? Welk teamlid ontpopt zich als de geboren leider? Draait het om discipline of avontuur? Doen morele dilemma’s ertoe? Hoe laat je een kameel draven?

Silk Race is een business game waar denken, leren, verbeelden, verdiepen en mooie verhalen vertellen, de reisgenoten zijn. Silk Race is voor iedereen die regelmatig te maken heeft met leiderschapsuitdagingen en managementvraagstukken. De game kan worden gespeeld in de boardroom of bestuurskamer, op de fabrieksvloer of in de bouwkeet, door projectteams of procesmanagers.

Beta testers gezocht

Silkrace is inmiddels in ontwikkeling en binnen afzienbare tijd zal de eerste pilot plaatsvinden. Zijdelinks is nog op zoek naar managers, leiders, directeuren en bestuurders die de game willen beoordelen en verbeteren in de rol van betatester.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht