Industry Wire

Geplaatst door Dentsu

Dentsu integreert ‘Brand Advocacy’ in haar dienstverlening

Amsterdam, dinsdag 9 juli – Modern Media agency dentsu Benelux integreert een nieuw concept binnen haar dienstverlening: Brand Advocacy. Hiermee zet het bureau de volgende stap in de toekomst en creëert het meer focus voor oplossingen waarbij klanten vanuit een andere entiteit communiceren dan dat van het merk zelf, om zo merkvoorkeur en- overweging te beïnvloeden.
Veel klanten vragen tegenwoordig buiten de gebaande paden te treden, verder te denken dan de huidige media middelenmix, om de zichtbaarheid voor hun merk- of salesboodschap op een impactvolle manier te vergroten.
88 procent van de consumenten zegt ‘verdiende media-aandacht’ meer te vertrouwen dan advertenties. Daarom adviseert dentsu, gedreven door media innovatie, haar klanten om naar een bredere mix te kijken dan alleen het inzetten van verschillende advertentiekanalen, om zo merkvoorkeur en- overweging te accelereren.
Dentsu verenigt en versterkt drie bestaande proposities binnen het Brand Advocacy concept waarbij klanten geholpen worden om andere middelen met mediawaarde in te zetten om een communicatieboodschap over te brengen:
1. Via mensen – Influencer Marketing
2. Via werknemers – Employee Advocacy
3. Via content, producten en events – Branded Contentpartnerships
Bovenstaande drie proposities zijn overigens niet nieuw in de markt, maar worden wel vaak afzonderlijk ingezet. Bewezen is dat deze het vertrouwen en de geloofwaardigheid van het merk bij de doelgroep vergroten. Ook is bewezen dat bij verdergaande integratie naast effectiviteit ook efficiency wordt beïnvloed. De toevoeging van dentsu Creative Studio maakt het nieuwe concept compleet. Hiermee combineert dentsu mediawaarde met onderscheidende creativiteit, wat een essentieel onderdeel is van het activeren van, en samenwerken met, merkambassadeurs.

Dentsu trekt het Brand Advocacy concept door over de gehele Benelux-markt met een team van 10 medewerkers uit verschillende disciplines. Het afgelopen jaar werkte dentsu al succesvol samen met merken zoals Albert Heijn, Arla, Bol en Kraft Heinz.
Co van Kempen, Head of Media, dentsu Benelux: ‘Wij vinden, binnen dentsu, dat je je verhaal niet alleen zelf moet vertellen. Door je als merk te verbinden met mensen of platformen die bij je passen, ontwikkel je een emotionele connectie met je doelgroep. Onze modern media visie op merken bouwen gaat om: aandacht, effectiviteit en vertrouwen. We zijn trots dat dit is terug te vinden in onze nieuwe “Brand Advocacy” propositie waarmee we influencers, platformen en zelfs medewerkers binnen je merk activeren gezamenlijk je verhaal te vertellen. We kijken er naar uit om met meer merken hier samen aan te werken.’

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht