Samenwerking Erik Mooibroek en Pieter van Geel in Marketingplatform Cube

Business Consultant Erik Mooibroek en Data Expert Pieter van Geel zijn onlangs het marketingplatform Cube gestart (zie marketcube.nl). Cube is een platform dat bedrijven en organisaties helpt hun groeipotentieel te ontsluiten door beter gebruik te maken van hun data. Door interne gegevens te koppelen aan externe databronnen, worden waardevolle inzichten verkregen en groeikansen gecreëerd. Met behulp van marketing automation worden deze kansen vervolgens verzilverd.
Mooibroek en Van Geel hebben beiden een achtergrond bij mediabedrijven. Zo werkte Erik Mooibroek eerder als client manager bij Mediahuis en leidde hij de afgelopen jaren meerdere innovatie- en verbetertrajecten bij onder andere het Nederlands Dagblad, automotive-eventorganisatie 402 en Media Apps. Pieter van Geel heeft ruime ervaring met het implementeren van generatieve AI-oplossingen. Eerder werkte hij bij marketing- en mediabureaus zoals Contentoo, Blend en Greenhouse.
Cube richt zich onder andere op mediabedrijven in de Randstad met mediaspecifieke oplossingen. Daarnaast heeft vrijwel elk bedrijf data-uitdagingen waarbij Cube ondersteuning kan bieden.
‘Veel bedrijven halen te weinig waarde uit de data waar ze bovenop zitten,’ aldus Erik Mooibroek. ‘Het is aan ons om hen daarvan bewust te maken en de businesskansen te laten zien.’
‘De marketingflow brengen we goed in kaart. Daarnaast gebruiken we trigger-based marketing om doelgroepsegmenten te bereiken en te activeren,’ vult Pieter van Geel aan.
Bedrijven en instellingen kunnen laagdrempelig een samenwerking starten via een assessment, waarin direct duidelijk wordt waar de kansen liggen en hoe deze kunnen worden benut. Nieuwe businessmodellen kunnen hierdoor ontstaan: content kan ontwikkeld en geautomatiseerd worden, doelgroepen kunnen worden vergroot, nieuwe segmenten bereikt en innovatieve advertentievormen gecreëerd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.