Delfio haalt €1,5 miljoen op met automatiseringsplatform voor inkoop consumentenelektronica

Amsterdam, 19 juni 2025 – Delfio, de Nederlandse startup die de internationale groothandelsmarkt automatiseert, heeft een pre-seed investering van €1,5 miljoen ontvangen van tech-investeerder Peak. Het datagedreven platform breekt de grijze inkoopmarkt voor consumentenelektronica open door inkooporders te combineren en leveranciers te laten bieden op tenders. Oprichters Roy Erdmann en Keihan Popal bieden met hubs op ieder continent de schaalbare infrastructuur voor wereldwijde uitbreiding van het inkoopnetwerk.
De wereldwijde inkoopmarkt voor consumentenelektronica is goed voor 837,4 miljard euro, maar veel van deze handel loopt via door fabrikanten aangewezen importeurs. Retailers zijn dan aangewezen op de prijs die door de lokale importeur wordt vastgesteld, of zij moeten zelf de grijze markt opzoeken en een betere prijs onderhandelen. Deze markt, waar door valutaverschillen en ‘restpartijen’ vaak een scherpere prijs wordt geboden, kent ook veel uitdagingen. Retailers moeten contact leggen met verschillende soorten handelaren, die eerst als leverancier goedgekeurd moeten worden. Daarbij verschillen de levervoorwaarden per partij en lopen ook de processen rondom garantie en kwaliteitsbescherming sterk uiteen.
Delfio koppelt de belangen van zowel retailers als leveranciers door enerzijds inkooporders te bundelen en een betere prijs te bedwingen en anderzijds door het inkoopproces tot aan de levering uit handen te nemen. Het platform is deze week gestart, maar bouwt voort op de jarenlange marktervaring van oprichters Roy Erdmann en Keihan Popal.
“De wereldwijde distributie van consumentenelektronica is nog altijd versnipperd, inefficiënt en grotendeels ondoorzichtig. Met Delfio bouwen we aan een geautomatiseerd platform dat inkopers in staat stelt om op basis van data direct in te kopen bij distributeurs en de open markt. Wij nemen daarbij het proces – en dus de risico’s – grotendeels uit handen,” zegt Roy Erdmann, medeoprichter en CEO van Delfio.
Datagedreven schaalbaarheid
Delfio combineert tenders van retailers om met meer volume een betere prijs te krijgen bij de wereldwijd 35.000 leveranciers van merken zoals Apple, Samsung en JBL. Daarbij neemt het bedrijf via hubs in de VS, Dubai, Hong Kong en Amsterdam het inkoopproces uit handen. Orders bij de verwerkte leveranciers worden geleverd in de hubs waar wordt gecheckt op aantallen, serienummers en kwaliteit, alvorens deze naar de inkoper worden verscheept. Bovendien beschikt Delfio over de financiële middelen om aan de inkoopeisen van retailers te voldoen, zodat retailers verzekerd zijn dat orders onder eigen voorwaarden gegarandeerd worden geleverd. En de leverancier krijgt altijd binnen 48 uur betaald door Delfio.
“Delfio speelt in op een fundamenteel probleem in een markt die honderden miljarden waard is. De combinatie van automatisering, data-gedreven besluitvorming en een scherpe focus op betrouwbaarheid positioneert Delfio bij uitstek om deze markt radicaal te veranderen. We zien enorme groeipotentie in hun aanpak en zijn enthousiast om Roy, Keihan en het team te ondersteunen in hun ambitie om wereldwijd de nieuwe standaard voor B2B-inkoop te zetten,” zegt David Zwagemaker, partner bij Peak.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.