The Dalmore ontwikkelt analoge fotoserie met hun whisky

Voor de lancering van The Luminary No.3 van The Dalmore heeft Lemon Scented Tea het creatieve vakmanschap van het whiskymerk gevangen in een exclusieve fotoserie: The Echoes of Flow.
Voor de lancering van The Dalmore Luminary No.3 ging creative agency Lemon Scented Tea terug naar de essentie van ambacht en chemie met een analoge fotoserie, waarin de whisky zelf een hoofdrol speelt. Alle filmrolletjes werden namelijk voor ontwikkeling ondergedompeld in de limited edition single malt whisky.
Het resultaat: The Echoes of Flow, een ode aan vormen. Vormen in de natuur en patronen van menselijke invloed. Een creatief, fotografisch experiment ter ere van de unieke signatuur van The Dalmore.
The Echoes of Flow
Het Schotse landschap en de architectuur vormden een grote inspiratiebron voor The Luminary No. 3. Centraal staat de flow die verwijst naar de weelderige vormen in natuur en architectuur en naar de chemie die ontstond tussen de makers. Met fotograaf Maarten Groen, expert in analoge film en fotografie, ging Lemon op zoek naar sporen van flow om ons heen. Dit resulteerde in een serie van beelden die visueel verbonden zijn door een flow van lijnen. Én een serie die letterlijk verrijkt is met The Dalmore whisky. Na het schieten van de beelden werden de negatieven eerst ondergedompeld in een bad met The Luminary No.3, voor ze de donkere kamer in gingen. Door de chemische reactie tussen analoge film en whisky ontstond er een spannend effect dat de flow in de tentoonstelling versterkte.
Zin in de ambacht van oldskool
Tim ten Dam, creatief directeur Lemon Scented Tea:
“In een tijd waarin we overspoeld worden door AI-beelden, heb je soms weer even zin in oldskool. The Luminary No.3 is ontstaan dankzij ambachten en creativiteit, allemaal in de prachtige Schotse Hooglanden. Met The Echoes of Flow eren we dit proces door gebruik te maken van analoge productie. Testen, proberen, falen en mislukte rolletjes leiden tot 9 waanzinnige foto’s die creativiteit eren met respect voor The Dalmore’s merk DNA.”
The Echoes of Flow werd gelanceerd in een meeslepende galerie-ervaring, verrijkt met een whiskyproeverij geïnspireerd op het thema ‘flow’. Aansluitend werd de serie onder de aandacht gebracht via exclusieve PR-plaatsingen in toonaangevende luxe en lifestyle magazines. Het creatieve maakproces is vastgelegd in een mini-documentaire, die als long-form brandfilm online werd gedeeld. Deze kun je vinden via deze link: https://vimeo.com/1095584688?share=copy
Het project is gedaan in opdracht van A Brand New Day, de spirits company van The Dalmore Whisky in Nederland.
Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Sterre Mouws
Bureau: Lemon Scented Tea
Fotograaf: Maarten Groen
DOP: Mick van Dantzig
Edit: Gert-Willem Visser
Grade: Ruben Labree
Sound: Wouter Veersema, Park Studio
Ontwikkeling fotografie: Bram’s Film Lab
Print: Temple Studio
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.