Breaker bevrijdt iconische GIF-personages in nieuwe Drinkyoghurt campagne

Amsterdam, juli 2025– Na jaren gevangen te hebben gezeten in eindeloze loops, worden iconische internet personages Salt Bae, Michael Jackson en Kim Kardashian bevrijd uit hun GIF-loop. Breaker lanceert een opmerkelijke campagne die inspeelt op internetcultuur om de introductie van Melkunie Breaker Drinkyoghurt kracht bij te zetten. Het merk doorbreekt daarmee niet alleen de monotonie van de GIF-wereld, maar ook zijn eigen patroon: voor het eerst in 24 jaar is Breaker verkrijgbaar in een andere vorm dan de knijpverpakking.
Breaker lekker uit
De campagne bouwt voort op het eerder door N=5 ontwikkelde concept ‘Breaker Lekker uit’, waarin Breaker jongeren aanmoedigt om los te breken van het alledaagse en de vrijheid op te zoeken. Het bureau koos er in deze campagne voor om in te spelen op een universeel fenomeen uit de internetcultuur: de GIF.
“GIFs zijn eigenlijk de perfecte metafoor voor vastzitten,” legt Thijs Bontje, Creative Partner bij N=5, uit. “Salt Bae strooit al sinds 2017 zout, Michael Jackson eet al 14 jaar non-stop popcorn. Tijd om ze uit te laten breaken uit hun oneindige loops.” De campagne bestaat uit drie social video’s waarin iconische GIF-personages – Michael Jackson in de bioscoop, Salt Bae en Kim Kardashian – eindelijk worden bevrijd door Breaker Drinkyoghurt.
Melkunie GIF
Van knijpverpakking naar drinkfles
De campagne markeert een belangrijke uitbreiding voor Breaker, dat na bijna 25 jaar zijn eerste drinkyoghurt introduceert. “We zagen een kans om het succes van Breaker uit te breiden naar een nieuwe categorie en zo in te spelen op de groeiende vraag naar handige en smaakvolle tussendoortjes,” aldus Heike van Wersch, Marketing Manager bij Arla Foods. “Met de drinkyoghurt bieden we consumenten hetzelfde gemak, maar dan in een vorm die perfect past bij mensen onderweg en hun actieve levensstijl ondersteunt.”
Over de campagne
De Breaker Drinkyoghurt campagne wordt uitgerold via social media, DOOH en op de winkelvloer voor de smaken: Aardbei, Mango Banaan en Framboos Blauwe bessen. De campagne is ontwikkeld door N=5.
Over N=5
N=5 is een creatief reclamebureau gevestigd in Amsterdam, gespecialiseerd in merkontwikkeling en campagnes die culturele relevantie combineren met commerciële effectiviteit.
Over Breaker
Breaker is marktleider in de categorie tussendoortjes en onderdeel van Melkunie (Arla Foods). Het merk staat bekend om zijn innovatieve knijpverpakking en richt zich op gezinnen met een actieve levensstijl.
Credits
Breaker: Stefan van Lint-Vos, Heike Van Wersch, Marlisa Docter, Cheyenne Nelom
Strategie/Creatie/Productie/Account: N=5
Regisseur: Mario Karner
Productiemaatschappij: MODU
Illustrations & Animatie: Franko Rosas
CGI: Alfred Behan
Geluid en muziek: Sonhouse
Media: Dentsu/ The Barn
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.