Ad Alliance en The Walt Disney Company breiden samenwerking uit met ESPN-content op YouTube

De zomertransferperiode in de VriendenLoterij Eredivisie is in volle gang en Ad Alliance kan de eerste aanwinst voor komend seizoen al melden. Vanaf het nieuwe seizoen (2025/2026) heeft de lokale Total Video-partner zich versterkt met de YouTube-inventory van ESPN. Dit is een uitbreiding op de bestaande samenwerking met The Walt Disney Company en hiermee zit de adverteerder vanaf komend seizoen bij Ad Alliance op de eerste rij voor alle VriendenLoterij Eredivisie-content op ESPN.
ESPN is dé live sportzender van Nederland. Het YouTube-kanaal van ESPN heeft meer dan 650.000 abonnees en genereerde meer dan 161 miljoen weergaven in 2024. De views zijn gelijk verdeeld over longform video’s en Shorts (Bron: YouTube-statistieken ESPN (2025)). Het is een mooie aanvulling op het sportportfolio met de ESPN app, ESPN Goal app en andere sporttitels die Ad Alliance vertegenwoordigt.
Gijs van Beek, Director Partnerships & Innovation bij Ad Alliance: “Sport is passie en premium sportcontent wordt vaak samen gekeken. Dat verhoogt de impact van advertenties rondom deze content. ESPN heeft een sterke aanwezigheid op YouTube met een breed scala aan premium sportcontent, van live hoogtepunten tot analyses en exclusieve interviews. Dit biedt een unieke kans om via digitale advertising een sportgericht publiek te bereiken. Vanuit onze Total Video-propositie bieden we nu alles aan rondom de VriendenLoterij Eredivisie. We zijn dankbaar voor het vertrouwen en klaar voor komend seizoen.”
Michel Dupont, Director Advertising Sales Benelux bij The Walt Disney Company: “Ad Alliance is al meer dan zes jaar een gewaardeerde partner in de verkoop van advertenties rond een breed scala van onze merken, verspreid over diverse platformen. Hun sterke marktpositie, uitgebreide expertise en relevante klantenportefeuille maken deze uitbreiding tot een logische én veelbelovende volgende stap in onze samenwerking. Adverteerders hebben nu één duidelijk aanspreekpunt voor advertentiecampagnes rond ESPN-content op web, in de app, lineair én op YouTube.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.