Industry Wire

Geplaatst door Yourzine

TNO, Hyves en Yourzine helpen Nederland naar de Maan

nlMaan, Yourzine en Hyves
Een klein land groot maken. Ook op de Maan. Hoe? Door een oer-Hollands platform te nemen (Hyves) voor het uitrollen van een oer-Hollandse campagne (nlMaan). En de online campagne die binnen Hyves loopt mag bijzonder genoemd worden. Want, lancering van de campagne bleek letterlijk een lancering; met ruime een week live staat de teller op moment van schrijven op 28.857. Doel is om je vlag op de Maan te planten, je vrienden uitnodigen om dit ook te doen en zo een zo groot mogelijk deel van de virtuele Maan oranje te laten kleuren. Hiermee maakt de deelnemer direct kans om een reis voor 2 personen naar Florida, om de (mogelijk) laatste lancering van de Space Shuttle live bij te wonen. De actie is gekoppeld aan de Hyve van TNO: http://nlspace.hyve.nl. Als genoemd in het NOS journaal. Momenteel loopt de campagne stabiel en onderhouden Hyves en Yourzine de voortgang. Interessant is ook de achtergrond van de campagne; een internationale prijsvraag van de XPrize Foundation en Google:

Space 2.0. – De Google Lunar X Prize
De ruimtevaartwereld is in beweging. Naast publieke partijen betreden nu ook ondernemers en investeerders het speelveld. Het is tijd voor Space 2.0. Om deze ontwikkeling extra te stimuleren, hebben de X Prize Foundation en Google een prijs uitgeloofd van 20 miljoen dollar voor het eerste team dat in staat is om vóór eind 2012 met een robot op de Maan te landen, zich 500 meter te verplaatsen, gegevens te verzamelen en deze gegevens terug te zenden naar de Aarde. TNO wil deze uitdaging aangaan, als deelnemer aan een buitenlands team en met Nederlandse partners, om op de Maan gegevens te verzamelen om zo een voortrekkersrol te spelen op het gebied van ruimteonderzoek. Yourzine en Hyves helpen hier graag bij.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht