Jalt maakt jongerencampagne voor het Rode Kruis: ‘Hoe overleef ik een festival?’

Steeds vaker melden festivalgangers zich met een ernstige vergiftiging, door bijvoorbeeld xtc, bij een EHBO-post. Ook is er een flinke stijging van mensen die onder invloed zijn van ghb. Levensgevaarlijk, stelt het Rode Kruis. Daarom is de eigen EHBO-app uitgebreid met adviezen. Bijvoorbeeld over wat te doen bij een slok teveel op, een verkeerde pil of een zonnesteek. Of: hoe help je iemand die gewond is geraakt na stagediven.
De nieuwe campagne van digital agency Jalt voor het Nederlandse Rode Kruis deelt deze adviezen op een laagdrempelige, leuke manier met de doelgroep. Bezoekers van festivals kunnen een – ludieke – festivaltest doen op http://www.hoeoverleefikeenfestival.nl. Daaruit blijkt wat voor festivaltype ze zijn, welke risico’s ze lopen en welk andere type een ideale match is voor een perfect festival.
Met een activatiecampagne, online advertising en deze festivaltype test vertaalde Jalt de strategie van het Rode Kruis door naar een middelenmix waarmee de organisatie haar boodschap op een leuke manier onder de aandacht brengt van de doelgroep.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.