Grab kiest Adyen als partner voor betalingsoplossingen in Zuid-Oost Azië

Amsterdam – Grab heeft Adyen, de leverancier van technologie voor het verwerken van wereldwijd betalingsverkeer, ingeschakeld om de betalingsmogelijkheden van zijn GrabPay-platform in Indonesië, de Filippijnen, Thailand en Vietnam uit te breiden. Grab is het grootste platform van Zuid-Oost Azië voor het boeken van taxi- en autoritten en het delen van auto’s. Het bedrijf gaat in zee met Adyen om klanten die tussen deze vier landen reizen een consistente en vlekkeloze betalingservaring te bieden, ongeacht de apparaten of betalingsmethoden die zij gebruiken.
“Grab streeft ernaar om het regelen van een taxi- of autorit nog veiliger, eenvoudiger en toegankelijker te maken voor iedereen in Zuid-Oost Azië. Betrouwbare en probleemloze mobiele betalingen zijn onontbeerlijk voor een dergelijke optimale gebruikservaring. Bij Grab hadden we behoefte aan een partner die ondersteuning kon bieden voor diverse traditionele en alternatieve betalingsmethoden ter bevordering van onze groei in deze regio. Adyen bood precies wat we nodig hadden. Het doet ons een genoegen om onze passagiers nu nog meer opties aan te bieden wanneer zij via GrabPay betalen”, aldus Joel Yarbrough, hoofd Payments & Commerce Product bij Grab.
Adyen biedt ondersteuning voor 250 betalingsmethoden. Klanten van Grab kunnen aanvankelijk gebruikmaken van traditionele creditcards en betaalpassen en na verloop van tijd ook van landspecifieke betalingsmethoden. Op basis van de expertise en data van Adyen zullen de betalingsopties verder worden uitgebreid.
Zakenreizigers die in deze regio actief zijn kunnen hun reiskosten op eenvoudige wijze bijhouden via het Grab for Work-portaal. Bedrijven kunnen automatisch voor de ritten van hun medewerkers betalen met behulp van zakelijke creditcards.
“Zuid-Oost Azië is een diverse en sterk gefragmenteerde regio. Er is geen sprake van een voorkeursmethode van betalingen. De mobiele penetratiegraad in de regio blijft echter hoog. Dit voedt belangrijke trends zoals de opkomst van mobiele betalingen en platform-as-a-service (PaaS). We zijn enthousiast over de samenwerking met Grab, dat net als Adyen synoniem staat voor innovatie en disruptie. We willen betaalprocessen net zo makkelijk maken voor reizigers in Zuid-Oost Azië als het boeken van taxi- en autoritten met Grab”, aldus Warren Hayashi, president APAC bij Adyen.
Deze samenwerking valt samen met de groei van Adyen in de regio. Het bedrijf breidde zijn aanwezigheid in Singapore recentelijk uit met een nieuwe en grotere vestiging. Dit kantoor van Adyen ging in augustus 2016 met zijn bedrijfsactiviteiten van start.
Over Adyen
Adyen is een technologiebedrijf dat bedrijven de mogelijkheid biedt om met één oplossing overal ter wereld betalingen te accepteren. Adyen is de enige aanbieder van een moderne en integrale infrastructuur die retailers rechtstreeks verbindt met Visa, MasterCard en 250 andere wereldwijde betaalmethoden. Het bedrijf zorgt daarmee voor soepele betalingsprocessen via internet, vanaf mobiele apparaten en in fysieke winkels.
Naast hoofdkantoren in Amsterdam en San Francisco beschikt Adyen over vestigingen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en de regio Asia Pacific. Het bedient meer dan 4.500 ondernemingen, waaronder zeven van de tien grootste Amerikaanse internetbedrijven en drie van de vijf grootste kledingmerken ter wereld. Andere klanten zijn onder meer Facebook, Uber, Airbnb, Netflix, Spotify, Dropbox, Evernote, Booking.com, Yelp, Vodafone, Superdry, Mango, Crocs, O’Neill, SoundCloud, KLM en JustFab.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.