Industry Wire

Geplaatst door Tradedoubler

Tradedoubler lanceert Cross Device Tracking

Rotterdam – Tradedoubler heeft vandaag Cross Device Tracking in al haar landen live gezet, nadat zij dit al eerder in het jaar succesvol in Duitsland en de UK hebben gelanceerd. Consumentenonderzoek door Tradedoubler onthult de omvang van het cross-device koopgedrag gedreven door het gebruik van mobiele apparaten. Uit het onderzoek blijkt dat ondanks het feit dat 80% van de consumenten de voorkeur geeft aan het doen van een aankoop via desktop/laptop, maar liefst 43% hun mobiele telefoon gebruikt voor research om vervolgens de aankoop af te ronden via een ander apparaat of in de winkel.

– 34% van de consumenten zegt dat hun mobiele telefoon de manier van
winkelen heeft veranderd
– Smartphones worden als waardevol instrument gezien voor research van
diverse aankopen door 47% van de consumenten
– 53% van de consumenten die een aankoop doen via desktop of laptop, doen
eerst research op hun mobiele telefoon of tablet
– Bij een in-store aankoop onderzoekt 42% van de consumenten hun aankoop
online
– 16% van de consumenten doet een aankoop op hun mobiele telefoon in-store

Het verhoogde gebruik van de mobiele apparaten houdt automatisch in dat tracking van alleen cookies niet langer effectief is. Tradedoubler heeft Cross Device Tracking ontwikkeld om het online shopgedrag van de consument tussen verschillende apparaten te tracken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van deterministic matching, er wordt een anonieme connectie gemaakt tussen de gebruiker en zijn apparaten. Deze connectie creëert een profiel, elke keer als er een verbinding wordt gemaakt met een website wordt deze activiteit gemeten.

Marcel Chaudron (COO) van Tradedoubler: “ Cross-device tracking is een essentiële technologie voor elke customer-centric marketeer die het koopgedrag van de consument nauwkeurig wil volgen en correct sales wil toekennen aan de apparaten en kanalen die voor de sale hebben gezorgd”. “ We hebben een oplossing ontwikkeld op basis van deterministic matching, in plaats van probabilistic matching (nauwkeurigheidsgraad van 60%), omdat we de nauwkeurigheid en transparantie binnen de online marketing sector begrijpen. Onze Cross Device Tracking oplossing voorkomt dat onze adverteerders betalen voor verkeerde sales, welke vaak voorkomen bij gebruik van probabilistic cross-device oplossingen. Met meer nauwkeurige tracking werken we samen met onze adverteerders om hun online marketing budgetten te optimaliseren en verhogen we de consumenten ervaring”.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht