Akif Hodzic
  • Akif Hodzic

  • 8 artikelen
  • 162.458 views
  • 17 reacties

Akif Hodzic

Werkt bij
TransIP
Functie
Contentmarketeer
Twitter
@TransIP
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/akifhodzic/...

Akif Hodzic is werkzaam als contentmarketeer bij de domein- en hostingprovider TransIP. In zowel zijn artikelen als zijn werk staan technische innovatie en gebruiksgemak voorop. Hiernaast interesseert hij zich in de relatie tussen content en zoekmachine, nieuwe webdesigntrends, 10X-content en contentcuratie.

Artikelen van Akif Hodzic

  • 9 maart 2018 10:04

WordPress-checklist: wat doe je na een WordPress-installatie?

Met onze zero-click-install kan je WordPress installeren voordat je het hebt uitgesproken. Omdat wij automatisch de installatie voor je regelen kan je meteen aan de slag met het vullen van je website. Voordat je dit doet, is het verstandig om eerst eens een aantal instellingen langs te gaan met de onderstaande WordPress-checklist. Wanneer je hier en daar direct het nodige optimaliseert, pluk je daar de vruchten van zodra je website live staat. Kruis de onderstaande WordPress-checklist af om zeker te zijn van een goede start na je WordPress-installatie.

  • 27 februari 2018 16:00

Tijd is niet wat het lijkt in Google Analytics

Google Analytics is een van de populairste tools voor het analyseren van websiteprestaties. Met statistieken als ‘gemiddelde tijd op pagina’ en ‘gemiddelde sessieduur’ achterhaal je eenvoudig hoe actief bezoekers op je webpagina’s en blogartikelen zijn. Met deze twee statistieken is het wel opletten geblazen, want de gemeten tijd is vaak niet wat het lijkt. Waarom is dat eigenlijk en waar moet je op letten bij het analyseren van tijd in Google Analytics?

webdesign
  • 23 augustus 2017 12:00

De relatie tussen responsive en adaptive webdesign

Bij elke website-optimalisatie hoort standaard het advies: maak je website responsive! De term responsive webdesign is dan ook niet weg te denken uit het internetjargon. Daar kan tegenwoordig ook de term adaptive webdesign aan toegevoegd worden. Een term die aan populariteit wint, maar tot de dag van vandaag nog steeds niet duidelijk geformuleerd is. Staat het gelijk aan responsive webdesign, zijn het tegenpolen of hebben ze een andere relatie?

Rich Snippets
  • 16 augustus 2017 11:00

Rich snippets voor reviews in Google verdwenen? Enkele praktische tips

Tijdens het zoeken naar een product of bedrijf in Google kom je ze vaak tegen. Oranje reviewsterren onder de zoekresultaten, ook wel rich snippets voor reviews of kortweg review snippets genoemd. Ze visualiseren de beoordelingen van consumenten over een product of bedrijf en hebben een serieuze impact op de hoeveelheid bezoekers die een website krijgt. Het is dan ook niet gek dat veel websitebeheerders graag de moeite nemen om deze review snippets in te stellen op hun website.

  • 29 juni 2017 16:00

De 53 beste Google Fonts in 2017

Google Fonts is al jaren één van de populairste providers van gratis fonts voor je website. Op dit moment huisvest deze enorme fontbibliotheek maar liefst 818 webfonts. Voor het geval je door de bomen het bos niet meer ziet, zoeken wij graag voor je uit wat de beste Google Fonts in 2017 zijn.

DNS
  • 27 juni 2017 11:00

DNS als het telefoonboek van het internet

Het internet kent veel termen die menig mens de wenkbrauwen doet optrekken. Daarom ga ik hier menigmaal komen met het verhaal achter bepaalde internettermen. Met deze keer in de spotlights, het Domain Name System (DNS).

online reviews
  • 5 mei 2017 15:00

Online reviews verzamelen: acht reviewsites vergeleken

Voor je bedrijf is het belangrijk om online reviews te verzamelen. Dit kun je doen via je eigen website of gebruikmaken van een extern klantbeoordelingssysteem. In dit artikel bespreken we de laatste optie en bekijken we de acht beste reviewsites voor het verzamelen van online beoordelingen.