Na ruim 2 maanden 9,7% voorlopen op het jaartarget
Omschrijving
Begin 2025 had Only for Men behoefte aan een nieuwe richting op het gebied van strategische en performancemarketing. Tot die tijd kwam het meeste verkeer naar de website via merkgerelateerde zoekopdrachten. Het doel van het bureau Wemessage was om via zowel betaalde als organische kanalen nieuwe klanten te werven, met vervolgens focus op groei door terugkerende klanten. In samenwerking met de marketingafdeling van Only for Men wordt gewerkt aan optimalisatie van de marketingstrategie, gegevensanalyse, SEA en SEO. Specialistische trainingen worden gegeven aan de medewerkers van Only for Men, terwijl er strategieën worden ontwikkeld en geïmplementeerd. Tevens worden dashboards gebouwd met behulp van kunstmatige intelligentie om real-time gegevens zichtbaar te maken. Ook wordt er bedrijfsbreed gekeken naar de efficiënte inzet van budgetten. Halverwege het tweede kwartaal zijn de resultaten positief. De structuur van de website is verbeterd en er is een voorsprong op het jaartarget van 2,6%.
Doel
Only for Men wilde in 2025 een bredere doelgroep aanspreken door zich niet enkel te richten op bestaande klanten, maar ook nieuwe klanten aan te trekken via innovatieve marketingstrategieën. Het doel was om zowel de betaalde als organische groei te stimuleren, gevolgd door een focus op klantbehoud en terugkerende aankopen. De aanpak van Wemessage richt zich op het optimaliseren van digital marketing tools en technieken, en het trainen van het eigen marketingteam om meer zelfvoorzienend te opereren. Er wordt ook sterk ingezet op het verbeteren van gegevensanalyse om effectievere beslissingen te nemen.
Resultaat
De samenwerking heeft tot nu toe geleid tot veelbelovende resultaten. Wemessage heeft een meer gestructureerde website voor Only for Men gerealiseerd, wat resulteerde in een verbetering van de gebruikerservaring. Er is halverwege het tweede kwartaal al een 2,6% vooruitgang geboekt ten opzichte van het jaarlijkse doel. De nieuwe data-gestuurde aanpak en training van het interne team zorgen ervoor dat Only for Men vooroploopt in een concurrerende markt. Dit project toont aan hoe een strategische samenwerking kan bijdragen aan zowel korte- als lange-termijngroei voor retailbedrijven.
Deze case is ingezonden door Wemessage in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over Wemessage hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond