Op weg naar klimaatneutrale zuivel
Case Omschrijving
FrieslandCampina, bekend van merken zoals Campina en Optimel, stond voor de opgave om een jong publiek te bereiken en hun aanwezigheid op sociale media te versterken. Het bureau Hoppinger heeft in samenwerking met FrieslandCampina een aanpak ontwikkeld die bestaat uit een nieuwe website, een digitale identiteit en een strategie voor sociale media. Content rond thema’s zoals duurzaamheid, gerichte advertenties en continue verbeteringen van de website, ondersteund door data-analyse, zorgden voor verhoogde betrokkenheid en groei.
Doel
FrieslandCampina wilde hun merk aantrekkelijk maken voor jongere generaties. De focus lag op het verhogen van de zichtbaarheid en interactie op sociale media. Daarnaast wilde het bedrijf de thema’s duurzaamheid en innovatie onder de aandacht brengen via een gebruiksvriendelijke en informatieve website. De strategie was erop gericht om relevante content te bieden en jonge gebruikers te betrekken bij de merkwaarden, waarbij de interactie en interesse voor duurzame initiatieven werden gestimuleerd.
Resultaat
Binnen een jaar leverde de strategie significante resultaten op. Het websiteverkeer steeg met 18%, en de betrokkenheid bij sociale mediaposts nam toe met 17%. Postings over duurzaamheid trokken 80% meer betrokkenheid. Deze resultaten tonen aan dat de integrale aanpak van Hoppinger en FrieslandCampina effectief was in het vergroten van hun impact en interactie met een jongere doelgroep.
Deze case is ingezonden door Hoppinger in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over Hoppinger hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond