Social media als motor voor zorgwervingssucces
Situatie
GeriCall kampte met een gebrek aan online zichtbaarheid en had geen actieve social-mediakanalen. Hierdoor kon het bedrijf hun communicatie met zorgprofessionals niet effectief uitvoeren. Dit was vooral nadelig in een krappe arbeidsmarkt, waar ze hun unieke werkomgeving en medische expertise onvoldoende konden presenteren.
Aanpak
Modern Media Hub heeft een strategisch social-media-ecosysteem ontwikkeld voor GeriCall. Dit omvatte een contentkalender gericht op drie hoofdonderwerpen: medische expertise, technologische innovatie en verhalen van werknemers. Er zijn herkenbare contentreeksen ontworpen, samen met professionele fotografie en video’s, en een dashboard om prestaties te volgen.
Resultaten
Na zes maanden was er een duidelijke stijging in bereik, betrokkenheid en het aantal sollicitaties. Via LinkedIn werden vier specialistische functies ingevuld. GeriCall heeft nu een sterke positie als innovatieve speler in de ouderenzorg verworven.
Deze case is ingezonden door Modern Media Hub in het kader van het Agency Case channel en door Emerce geredigeerd. Via dit channel delen bureaus hun beste werk. Kijk voor meer cases en nieuws over Modern Media Hub hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond