Bekijk

Bekijk
0
3.1k

Design insourcing: een must have of een nice to have?

Organisaties worden niet alleen meer digital-minded, maar ook meer design-minded. Digitale projecten raken steeds meer het primaire proces van organisaties zoals acquisitie, verkoop en service. Er is groeiend bewustzijn dat design een belangrijke bijdrage levert aan deze projecten en dus het succes van de performance van bedrijven. Design levert niet alleen verbeeldingskracht en creativiteit, maar creëert bruggen tussen business, brand, marketing, IT en het gebruikersperspectief.

“McKinsey: Design is more than a department: It’s cross-functional talent”

Krijn Schuurman gaat in dit webinar in gesprek met Pieter Jongerius en Jeroen van Erp over de potentie van design in organisaties. Volgens Jeroen lopen intern ontworpen innovaties vaak veel potentie mis. Door met externe andersdenkenden te werken kan je andere perspectieven openen. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat de design mentaliteit niet beperkt blijft tot een kleine groep enthousiastelingen? Hoe integreer je het met de overige, langer zittende, disciplines? En hoe bewaak je de kwaliteit van het design team en de resultaten?

Thema’s van dit webinar:
  • De waarde van digital design
  • Inhouse x Outhouse
  • Design in het DNA van organisatie
Sprekers
  • Pieter Jongerius – Partner en Strateeg bij digital design agency Fabrique. Hij is al ruim twee decennia met merken bezig waar interactie, strategie en methodologie het verschil maken. Binnen Fabrique is hij gespecialiseerd in online retail en e-commerce en heeft hij prijswinnend werk gemaakt voor onder andere Albert Heijn, Vanderlande, HEMA en IKEA. Pieter is regelmatig spreker op binnen- en buitenlandse events.
  • Jeroen van Erp – Founding Partner en Strateeg bij digital design agency Fabrique. Als strateeg en conceptontwikkelaar is hij nauw betrokken bij diverse projecten voor onder andere ASML, het Design Museum in Londen, ING en Schiphol Airport. Sinds 2015 is Jeroen hoogleraar Concept Design aan de faculteit Industrieel Ontwerpen van de TU Delft. Hij is voorzitter van de Dutch Creative Council en lid van de raad van toezicht van onder meer What Design Can Do.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie