Deel dit artikel
-

21.000 studenten doen mee met Bol.com actie

Zo’n 3,5 procent van de Nederlandse studenten heeft meegedaan met een online wedstrijd van Bol.com. Promotie vond zowel on- als offline plaats.

Op 14 augustus startte de actie ‘De domste student van Nederland'. Op de site dedomstestudent.nl konden studenten een zogenaamde domheidstest doen. Wie mee wilde doen moest een aantal vragen beantwoorden: hoe dommer de antwoorden, hoe beter de score.

Bol.com wilde met de actie studenten er op wijzen dat haar site een goede plek is om nieuwe en tweedehands boeken te kopen. Interactief bureau Qi was veranwoordelijk voor de actiesite.

Om de site onder de aandacht te brengen is er onder meer een actiepagina op Hyves ingezet. Daarnaast zijn er interactieve banners geplaatst op sites van onder meer TMF, MTV en een landelijk netwerk van sites van studentenverenigingen. Ook is er een op studenten gerichte tekstlink in MSN messenger gezet.

Offline zijn er promoteams ingezet die tijdens de introductieweken in studentensteden ‘ik ben dom' rugstikkers uitdeelden. Daarnaast zijn er Boomerang stickerkaarten verspreid in horecagelegenheden waar veel studenten komen. Ook zijn er speciale ‘WC tegeltjes' verspreid waarop domme uitspraken van onder meer Paris Hilton staan afgedrukt.

Er hebben in totaal zo'n 21.000 studenten aan de wedstrijd deelgenomen, aldus Qi. Ervan uitgaande dat deelnemers eerlijk waren over hun 'student zijn'. Op een totale studentenpopulatie van 604.000 studenten komt dit neer op een bereik van 3,5%. De actiesite heeft in totaal ruim 115.000 bezoekers getrokken.

Op de website http://www.dedomstestudent.nl/ kunnen studenten nog steeds een ‘domheidstest' doen om te zien hoe zij scoren op het gebied van taal, rekenkunde en topografie. Op deze website is ook de volledige uitslag van de finale van ‘De Domste Student van Nederland' terug te vinden.

Deel dit bericht

1 Reacties

M Cappon

Effectieve actie van Bol.com om meer traffic te genereren en haar naamsbekendheid te verhogen. Wat zijn de resultaten op het gebied van verkoop (conversie)?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond