Deel dit artikel
-

24/7 halveert aantal relatie-websites

Online advertentiebureau 24/7 Media gooit het strategie-roer om. In plaats van te kiezen voor kwantiteit, kiest het bureau voor een kwalitatievere benadering. Voor Nederland betekent dit dat het portfolio van 58 sites ongeveer gehalveerd zal worden, zegt Govert van Eerde, managing director Nederland.

24/7 gaat zich vanaf 2001 uitsluitend richten op "het vertegenwoordigen van
sterke merken en het verlenen van klantenservice op topniveau". Daarnaast zal
het zich meer en meer gaan richten op e-mailmarketing, aldus Van Eerde. De werkzaamheden van Exactis, een Amerikaans bedrijf dat in februari werd overgenomen, zullen naar de Nederlandse markt vertaald worden. Zo verzorgt het bureau al de outbound email van de KLM, Amazon, BBC, The Economist en vele anderen. Wereldwijd worden er nu 35 miljoen mailtjes per dag verzonden. Ook beschikt 24/7 nu over 23 miljoen opt-in mailadressen, en dat aantal wil het bureau onder andere in Nederland uitbreiden via de sites die wel in het portfolio blijven.

De sites die overblijven zijn volgens Van Eerde de A-merken, die kwalitatief goede sites brengen. Het aantal bezoekers is geen criterium om een site al dan niet af te stoten, zegt Van Eerde. Intern is er een aantal criteria opgesteld, maar die worden niet naar buiten gebracht. Welke sites er in Nederland uitvliegen, is dan ook nog niet bekend. "Dat willen we eerst met de sites zelf bespreken, voordat we dat openbaar maken", aldus Van Eerde.

Van Eerde vreest niet voor een (tijdelijke) omzetverlaging door het halveren van het portfolio. "Nee, daar gaan we niet van uit. Met nieuwe diensten en de sterk verbeterde kwaliteit die we aangesloten websites nu kunnen bieden houden we de omzet wel op peil." In januari breidt de ondernemingsdivisie klantenservice in Nederland in ieder geval verder uit, met vier nieuwe mensen.
Onder de nieuwe diensten valt ondermeer het driejarig contract dat 24/7 sloot met NielsenNetratings . Samen willen ze de adverteerder meer informatie bieden over het internetpubliek en hun gedrag.

Deel dit bericht

4 Reacties

Kirsten

Een hele goede zet!

Jules

Als kwaliteit zo belangrijk is, waarom heeft dan niemand het over op een gedegen manier in kaart brengen van de diverse doelgroepen op de verschillende websites. Pas als daarover helderheid is kunnen organisaties als 24/7 en Doubleklik kwalitatieve keuzes maken. En eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat een kleine 30 sites voldoende is om het steeds groter wordende aantal communicatiedoelgroepen effectief te bereiken.

Ton Hobbelen

Hebben de adverteerders/mediabureau's allang niet bepaald wat kwaliteit heeft en betekent dit niet gewoon een keiharde selectie vanuit die hoek?Adverteerders/mediabureau's kijken alleen naar resultaten, komen die er niet dan haken ze af. De bannernetwerken zullen erg veel aan kwaliteit moeten gaan doen want de geluiden vanuit zowel adverteerdershoek als die van de site-exploitanten zijn kritisch te noemen.

J.R. Sterken

Ik ben het geheel met u eens dat bezoekersaantallen geen maatstaf moet zijn om een site als partner te bestempelen. Het bereiken van de juiste doelgroep zal veel effectiever blijken. Zo zal, met alle respect, een bezoeker van een populaire moppenpagina, met misschien wel 5000 hits per dag, niet snel een kunstboek kopen. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond