Deel dit artikel
-

33 miljoen Euro voor Mediasurface

Mediasurface , leverancier van content managementsystemen voor e-businesses, heeft ruim 33 miljoen Euro aan investeringen binnengehaald. Negen Europese investeerders, waaronder 3I , Goldman Sachs , GE Equity en Reuters Greenhouse, hebben hiervoor getekend.

3i is lead investor en heeft veruit het grootste gedeelte van de investering op haar naam: 10,5 miljoen Euro. De kapitaalinjectie komt juist na de introductie van Mediasurface 3, een web based applicatie voor het beheer van webcontent. Mediasurface claimt dat bedrijven die omvangrijke websites willen lanceren de vruchten plukken van dit programma. De time to market zou voornamelijk verkort worden en de flexibiliteit hoger.

Met een deel van de investeringen wil Mediasurface haar marktaandeel uitbreiden naar een pan-Europees niveau en daarna wil het bedrijf een globale speler worden. Fred van Engelen, Major Account Sales Executive bij Mediasurface, geeft aan dat de ontwikkelingen snel zullen gaan: "Het is de bedoeling om binnen een termijn van zes tot acht maanden een speler op Europees niveau te zijn."
Om de positie van het bedrijf te versterken ten opzichte van concurrenten als Vignette, heeft Mediasurface een aantal samenwerkingsverbanden met ondermeer agency.com, Vision consulting en IS solutions. Mediasurface verwacht dat webgerelateerde bedrijven zeker geld gaan steken in nieuwe oplossingen voor content management. Het bedrijf denkt dat een groot deel van deze vraag bij haar terecht zal komen.

Mediasurface is in 1996 opgericht. De gedachte achter het bedrijf is dat bedrijven elke interactie tussen content en gebruiker kunnen beheren. "E-business draait volledig om content", zegt Martijn Burger, Territory Director Benelux. "Als je content niet efficiënt beheert, slaag je er nooit in om je relaties met klanten goed te onderhouden."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond