4,5 miljoen gebruikers op MSN Spaces

MSN Spaces, de weblogtool van msn, heeft inmiddels 4,5 miljoen gebruikers. Dat heeft msn bekendgemaakt. Volgens msn is Spaces daarmee een succes. MSN Spaces werd december vorig jaar geintroduceerd. Dat betekent dat er maandelijks 1 miljoen webloggers bijkomen op Spaces. Of die ook allemaal actief zijn, is niet duidelijk. Tevens heeft msn bekendgemaakt dat Volvo de hoofdsponsor van MSN Spaces is geworden.
MSN Spaces is gratis. Gebruikers kunnen bij Spaces hun weblogs openbaar maken zodat ze gelezen kunnen worden, maar gebruikers hebben ook de mogelijkheid om hun weblog af te schermen en alleen te laten zien aan mensen die ze vertrouwen. Spaces is vooral populair bij 25 tot 39-jarigen.
MSN Spaces moet volgens Adage (gratis registratie verplicht) ook worden gezien als een manier voor msn om nieuwe advertentie-inkomsten aan te boren en kan in Nederland misschien nog het beste vergeleken worden met een web-log van Ilse. Het aanmaken van een Space is net als bij web-log betrekkelijk eenvoudig en laagdrempelig.
Hoofsponsor van MSN Spaces is dus Volvo geworden. Het automerk adverteert op de homepage van MSN Spaces en heeft daarnaast ook tekstadvertenties binnen het Spaces-netwerk. Wie een Space heeft, heeft grote kans dat hij een tekstadvertentie van Volvo tegenkomt.
Ook heeft msn binnen Messenger nieuwe advertentieruimte gecreeerd. Een van de diensten biedt gesponsorde karaktertjes, achtergronden, foto's en audio-boodschappen. Adverteerders binnen Messenger zijn onder meer Coca-Cola’s Sprite en sportmerk Adidas. Zo promoot Adidas de nieuwe schoen Adidas 1 via Messenger. En msn biedt adverteerders sinds kort binnen Messenger ook de mogelijkheid om videoboodschappen (commercials dus) aan te bieden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond