Deel dit artikel
-

Amazon brengt technische ondersteuning voor ‘www-wolk’

Amazon komt met een betaalde service die technische ondersteuning biedt voor hun ‘cloud computing’-diensten. Een zet die het bedrijf aantrekkelijker kan maken voor bijvoorbeeld startups.

De technische hulp is beschikbaar voor klanten van Amazons Web services. EC2, S3 en SQS. Amazon voegt twee ondersteuningsmodellen toe voor de gebruikers van de diensten Beide opties geven de garantie op technische ondersteuning binnen een uur.

Het zilveren plan heeft een reactietijd tussen vier werkuren en twee werkdagen bij minder acute problemen. Hiervoor betaalt de gebruiker 100 dollar per maand.

Het duurdere gouden plan kost 400 dollar per maand, maar geeft de gebruiker 24 per dag ondersteuning, 365 dagen per jaar. Hier wordt binnen een uur gereageerd.

Met Amazons Web Services hoeven gebruikers geen grote investering meer te doen om hun eigen hardware en software te kopen en te onderhouden. Toen de ‘cloud computing’-diensten van Amazon werden gelanceerd bestond de ondersteuning enkel uit een forum. Dit forum blijft naast de betaalde technische ondersteuning overigens nog gewoon gratis toegankelijk voor de gebruiker van Amazons Web Services.

Met ‘cloud computing’ migreren consumenten en bedrijven hun data en toepassingen naar het web. Steeds vaker worden diensten uitbesteed die tot voor kort nog enkel op een lokale server draaide. Zo verschuift bijvoorbeeld e-mail naar de servers van onder meer Hotmail en Gmail, de agenda gaat naar Google Calendar en fotoboeken gaan naar domeinen als, Picasa (Google) en Flickr (Yahoo).

De ‘cloud computing’-diensten van Amazon waren oorspronkelijk gericht op beginnende webbedrijven. Tegenwoordig breidt hun klantenkring zich ook uit onder andere bedrijven.

Bron foto: IJsendoorn (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond