Deel dit artikel
-

Arno Otto naar DoubleClick

Arno Otto wordt per 1 januari managing director van DoubleClick Benelux . Eerder was hij strategic sales director bij dit bureau voor online advertising. Otto is momenteel werkzaam bij MediaNet, de online advertising tak van VNU. Hij is tevens voorzitter van het IAB (Internet Advertising Bureau Nederland).

Otto volgt Pim Koldenhof op, die in augustus vertrok bij DoubleClick. Over de reden van dit vertrek wilden beide partijen geen mededelingen doen. Koldenhof zou de ambitie hebben "om iets anders te gaan doen", meldde DoubleClick. De voormalig managing director van DoubleClick is momenteel actief als adviseur bij AltaVista.

In 1998 nam DoubleClick het bureau NetSales over waarvan Otto de oprichter was. Otto kwam toen in dienst bij DoubleClick Benelux als strategic sales director. Eerder richtte hij ook The Internet Plaza op, wat later overgenomen is door World Online. Otto was verder bestuurslid van de DMSA e-council en hij is voorzitter van het Internet Advertising Bureau Nederland (IAB).

Deel dit bericht

6 Reacties

Wouter Hulst

En de beurskoers gelijk + 25% !!Arno, ook namens IAB succes bij DoubleClick (weer)!

Edwin Korver

"In 1998 nam DoubleClick het bureau NetSales over waarvan Otto de oprichter was. … Eerder richtte hij ook The Internet Plaza op, wat later overgenomen is door World Online." CORRECTIE Arno Otto werd in 1997 door ondergetekende aangenomen als binnendienst verkoper bij TIP. TIP zat toen al in haar vierde jaar van haar bestaan en was opgericht door Norman Kleine en dus niet door Otto. Bij deze gecorrigeerd. NetSales was een spin-off van een eerder door mij afgesloten overeenkomst met de makers van de site SOOP.NET (www.mmm.nl). Binnen die overeenkomst had ik bedacht om het TIP verkoopteam in te schakelen voor het verkopen van online advertenties om de productie van SOOP.NET mogelijk te (blijven) maken. Otto was hier niet bij betrokken. Na het einde van mijn interim management overeenkomst met TIP begreep ik van een ex-verkoopmedewerker van TIP en van de heer Kleine zelf dat het al snel storm liep. Het succes van de verkopen op SOOP.NET gecombineerd met de verkoop van TIP leidde bij Kleine al snel tot de gedachte om de verkoop van online advertenties onder te brengen in een aparte BV. Dat werd NetSales. CONCLUSIE Waarom deze reactie? Het is in mijn beleving onterecht dat in dit artikel credits worden verleend cq. geclaimd over initiatieven waarbij Otto alleen als medewerker en beslist niet de grondlegger of oprichter betrokken was. Deze credits komen geheel en al toe aan Norman Kleine. Ere wie ere toekomt! Edwin Korverex-interim manager TIP

ligt het aan mij

Edwin,Ik neem aan dat je je al sinds 14 november 2000 aan het beraden bent op deze reaktie?

KinderpindaKazaa

Het is al erg genoeg met die werkeloosheid. Als mensen dan ook nog in hun "vrije tijd" oude dagen gaan herleven (nogal emotioneel)… Fantastisch dit archief! Ere aan Emerce! KinderpindaKazaa

Rick

Ik verbaasde me ook over de hoogte in de emerce recente reacties kolom gezien de datum van het bericht. Maar eerlijk gezegd is het nooit te laat om de waarheid te vertellen, dus beter laat dan nooit. ——- Nieuwe reacties op deze discussie zullen niet meer geplaatst worden. Redactie Emerce

Peter Winckers

Welliswaar een verlate reactie.. Maar moest toch even wat kwijt. Arno Otto was niet de oprichter van NetSales. NetSales is door ondergetekende bedacht en opgestart. Destijds vanuit Quote Media Sales. Een van de eerste klanten van NetSales was TIP (The Internet Plaza). Na een periode van ca. 1,5 jaar heeft Quote Media destijds besloten niet verder te gaan met NetSales en zijn de activiteiten overgenomen door TIP. Binnen TIP is was Arno Otto destijds accountmanager, gesprekspartner voor de 'overname' van NetSales door TIP was Norman Kleine. Na de overname van NetSales is Arno Otto aangesteld om het roer van NetSales over te nemen. De reactie van Edwin Korver is dus ook niet geheel correct. NetSales is bedacht en opgericht door ondergetekende, vanuit Quote Media Sales. Binnen TIP is vervolgens verder geinvesteerd in NetSales en is het verder uitgegroied. Het business concept en de basis zijn echter altijd hetzelfde gebleven. Peter Winckers

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond