AXA koppelt printreclame aan iPhone

AXA, de Belgische verzekeraar, koppelt de iPhone aan een printreclame om een eigen iPhone-applicatie onder de aandacht te brengen. Met behulp van augmented reality en een iPhone, komt de reclame-uiting op papier tot leven.
De iPhone-applicatie waarmee de verzekerde schade aan de auto door kan geven aan de verzekeraar, moet natuurlijk ook gebruikt worden. Om deze bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen, heeft AXA een advertentie in print geplaatst die zich richt op iPhone-bezitters.
Op papier ziet de lezer een foto van een straatbeeld waar net een auto-ongeluk is gebeurd. Hoe het ongeluk is gebeurd, dat is onduidelijk, er prijkt een groot wit rechthoekig vlak. Legt de lezer zijn iPhone op dit witte vlak, dan speelt de mobiel, met behulp van augmented reality, een film af. Hierin wordt het verhaal van het ongeluk verteld.
Het is volgens de verzekeraar een innovatieve manier om een innovatief product aan de man te brengen. Aan het einde van het korte filmpje is er dan ook een productdemonstratie en de oproep om de applicatie te downloaden.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Henk Huppelschoten
Augmented reality? Het lijkt me meer een geval van beeldherkenning.
Thomas Engel
Deze advertentie verrijking heeft geen enkele koppeling met Augmented Reality of beeldherkenning, de gebruikers wordt gevraagd om naar de url: http://www.axa.be/iphone te surfen (zet het filmpje op 25seconde even op pauze) en dan de iPhone op de advertentie te leggen. Een low tech oplossing die in de uitvoering heel goed werkt en in dit gemonteerde filmpje natuurlijk helemaal. Goed gelukte viral voor hun App zou ik zeggen!
Henk Huppelschoten
@Thomas: Je hebt gelijk, ik had de tekst niet gelezen