Bannercommercial met printmogelijkheid

Adverteerder 20th Century Fox Entertainment plaatst voor een campagne rond een DVD een banner voorzien van een televisiecommercial. Wie meer wil weten over de inhoud van de DVD kan via de banner een inhoudsopgave uitprinten. De banner is onder meer te zien bij TMF.nl.
Mediabureau Mediaedge:cia Digital en het Engelse Flashtalking hebben de 'videobox' ontworpen, waarin reclame wordt gemaakt voor de DVD X-Men 1.5, die vanaf vandaag te koop is. Zoals de naam al aangeeft draait het bij Flashtalking om het gebruik van Flash. Het bureau ontwikkelde op basis hiervan al campagnes voor onder meer Renault, Vodafone en Barclaycard, waarbij het niet alleen om banners ging, maar ook om reclamemail voorzien van 'video'.
De campagne voor X-Men 1.5 loopt tot en met 13 april, de banner-commercial is te zien bij TMF.nl, TMF.be, IMDB.com en Kinepolis.be. Het maken van banners met commercials op basis van Flash is al vaker vertoond, hoewel slechts zelden de commercial-ervaring wordt benaderd zoals die bij de banner voor X-Men 1.5 is te zien. Probleem is echter dat de bandbreedte vaak niet toereikend is voor het nog overwegend via smalband surfende internetpubliek. Flashtalking claimt dat het ook op een snelheid van 56K de banner kan vertonen.
Opvallend zijn vooral de interactiemogelijkheden van de banner voor X-Men 1.5, zoals de mogelijkheid om de commercial door te sturen in de vorm van een e-mail, en de optie voor printen. Door op een button te klikken wordt er informatie uitgeprint over de extra's op de DVD, andere mogelijkheden van de print-optie zijn onder meer het toevoegen van coupons, aldus Flashtalking.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
7 Reacties
steven
"Mediabureau Mediaedge:cia Digital en het Engelse Flashtalking hebben de 'videobox' ontworpen".Lijkt mij enigzins overdreven. Het Amsterdamse bureau Lollibomb (www.lollibomb.com) heeft dit ruim 2 jaar geleden al ontwikkeld en naar mijn mening is de kwaliteit die zij 2 jaar geleden al bereikten hoger dan hetgeen Falshtalking laat zien.
zkywalker
ach ja, met Flash MX is het appeltje eitje om een video te laten streamen he? enne dat printen is nu ook alweer geen noviteit voor Flash. Grappig dat hun site bestaat uit al die "components in a box" die met MX worden geleverd… gaap.
Gijs van der Klei
Toch een leuke zet om online advertising > gif banners te laten zijn. De discussie over wie wat in het verleden heeft gedaan is niet relevant, omdat dit soort advertising nog steeds te weinig getest wordt. Ik heb zelf een test ooit gedaan en met mijn modem kwam het niet goed uit de verf…
Piet
… en in 1996 stonden er op de door wijlen HCM Clic gebouwde Preview website al video commercials voor ondermeer Axe en Levis. Compleet met geluid, in Java geprogrammeerd, en streaming op 14k4.
taco stomps
… en ook filmfocus.nl heeft al regelmatig gebruik gemaakt van trailers in banners/popups en dergelijke om bioscoopreleases te promoten. Met techniek van Strawberries. Goede zaak is de betrokkenheid van het mediabureau, misschien dat zij er nu het nut van gaan inzien. Voorheen kregen wij wat dat betreft nog weinig sjoege, maar misschien dat breedband in de ogen van de bureaus nu pas voor voldoende markt zorgt.
steven
Nog een kleine toevoeging.Natuurlijk is het een goede zaak als er nieuwe formats worden ontwikkeld voor online advertising. Als je als reclamemaker je publiek verrast met een leuke uiting dan zal mogelijk een goed effect hebben op het resultaat van je campagne. Verder is het natuurlijk ook interessant voor de mede-reclamemakers om te zien of zo'n nieuwe uiting het gewenste effect heeft.Maar als al aangegeven wordt dat het gros van het internetpubliek nog inbelt en een zeer lage internetsnelheid heeft, dan moet je je toch afvragen of zo'n uiting als deze een nuttige bijdrage levert.
Gijs Baar
Ik snap de ophef niet om deze banner hoor! Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er voor reclamemakers nieuwe mogelijkheden moeten komen, maar dit is niet nieuw. Integendeel zelfs! Video is al vanaf flash 5 ondersteunt. En dit is dus echt geen 'super videobanner' die heel erg klein is. De banner is dan misschien wel 20 kb… dat is niet zo moeilijk in Flash… maar stiekem haalt de banner nog 1,2 mb ergens anders vandaan. Zo netjes is hij dus ook weer niet gemaakt! Sterker nog, als je een trailer hebt voor bios/tv kan je hem gewoon importeren in Flash en hem vervolgens exporteren zoals hij er nu uitziet! Kortom, maak gewoon een bannertje die naar een movietrailer verwijst. Minder spectaculair, maar het werkt precies hetzelfde. En die printfunctie? Ach… what's new.