Deel dit artikel
-

Beslist.nl gooit navigatie op de schop

Vergelijkingssite Beslist.nl heeft een nieuwe website gelanceerd. De navigatiemogelijkheden zijn uitgebreid en er zijn meer web 2.0-functionaliteiten toegevoegd op het zogenoemde MijnBeslist-onderdeel van de site.

Naast het nieuwe jasje van de site, waarbij het logo, de kleurstelling en het design zijn aangepast, is de navigatie opnieuw ingericht. Zo kan de gebruiker nu een zoekopdracht verder verfijnen op basis van productkenmerken. Kleur, materiaal en merk zijn enkele productkenmerken die bijvoorbeeld voor kleding en schoenen zijn toegevoegd.

Met rond de 30 hoofd- en 900 subcategorieën hoopt Beslist.nl de gebruiker beter door het aanbod te kunnen leiden. Er is in de navigatiestructuur ook de mogelijkheid toegevoegd om reviews van vergelijkbare producten te lezen of videoreviews van soortgelijke producten te bekijken. Content wordt meer gekoppeld aan producten.

Interactie

Gebruikers konden al een account aanmaken op de vergelijkingssite, maar in de nieuwe versie zijn de interactiemogelijkheden uitgebreid. Zo kunnen geregistreerde gebruikers met elkaar contact maken en kan een gebruiker aangeven welke producten hij zelf veel kennis over heeft. Andere gebruikers kunnen reviews beoordelen waardoor deze meer waarde krijgen in de uiteindelijke rangorde.

Op de vraag of het niet wat lang op zich heeft laten wachten, deze 2.o-functionaliteiten antwoord Bart van Engeland, Managing partner bij de vergelijkingssite: "We zien het als een voortdurende ontwikkeling waarbij we ook de opties voor social media niet voorbij willen laten gaan. We hebben nu een flinke slag geslagen."

Van Engeland meent oprecht dat er behoefte is bij de gebruiker om een account aan te maken en te delen. "Veel mensen zijn op zoek naar kwalitatief goede informatie. Dat is vaak informatie van andere gebruikers. Voor veel consumenten is het daarbij erg duidelijk dat dit betekent dat ze zelf ook een steentje moeten bijdragen om elders een beroep te kunnen doen op andere consumenten. Dus de bereidheid is er zeker."

Opbrengsten

De site is gebruiksvriendelijker, maar verwacht Van Engeland ook dat er geld uit komt rollen? "Het verdienmodel blijft gelijk: de webwinkels die genoemd zijn, betalen op CPC-basis. Producten zijn nu makkelijker te vinden en te selecteren. We verwachten hiermee met name door een flinke verbetering in gebruiksgemak, uiteindelijk veel bezoekers te laten terugkeren naar Beslist.nl."

Deel dit bericht

7 Reacties

Ulrich

Zucht, nog meer vervuiling van Google door deze site. Nu al kun je niet meer om de site heen bij vrijwel elke zoekopdracht, en dat is niet zo gek met ruim 8 miljoen geindexeerde pagina's in Google. Hulde hiervoor, en dan met name voor SEO expert Bart van Engeland, maar ik word er gek van. Wanneer gaat Google zit soort sites eens een keer bannen?

Bart

Dag Ulrich, dank voor je reactie. De nieuwe website heeft niet direct effect op de ranking in Google (al hopen we uiteraard wel dat het in ieder geval geen negatief effect heeft). Het is om andere redenen (zoals hierboven aangegeven) geweest dat we de nieuwe site hebben gelanceerd.

Watson

@ulrich:Simpelweg -beslist aan je zoekcriteria toevoegen… Evenals -ebay -marktplaats ed. als je eens even geen aanbiediingen uit die hoek wilt.

Ed Bonink Exsal

Niet wenselijk, wel logisch en niet te voorkomen.

Karin V

Flinke vooruitgang voor Beslist. Frisse en overzichtelijke site en idd makkelijker navigeren nu. Complimenten!

Fonze

@Watson Dat is een methode echter, Google wil graag de beste/meest relevante en kwalitatieve informatie tonen aan de gebruiker. Zou het niet aan te raden zijn dat je met 1 of twee simpele vinkjes alle webshops, vergelijkingssites en linkfarms zou moeten kunnen uitsluiten?

Barrie de Vries

@ Fonze: Dat zou dan heeeel snel een hele lange lijst met vinkjes worden, waaraan je ook alle blogs, social media sites en eigenlijk alles zou moeten toevoegen. De webshops/vergelijkers zullen echt niet lang wachten hiermee. Lekker veel werk voor webbouwers, consultants en social media experts. Ik zeg: hardstikke goed, laten we het doen :) @Ulrich: Je kan ook de eerste pagina's gaan overslaan en meteen doorklikken naar pagina 3. Daar staat geen beslist, kieskeurig of vergelijk maar de me too's en affiliates die te pauperig zijn om te investeren in een goede website (waarin goede SEO, die dus ook goed is voor bezoekers, is meegenomen). De keus is aan jou…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond