Deel dit artikel
-

Bestedingen content in VS 23 procent omhoog

Amerikaanse consumenten besteedden in de eerste twee kwartalen van dit jaar 748 miljoen dollar aan betaalde online content. Hogere conversiepercentages zijn de belangrijkste oorzaak van de groei.

De groei in uitgaven aan betaalde content was er eind vorig jaar even uit, maar volgens de Online Publishers Association is die in de eerste twee kwartalen van 2003 weer teruggekeerd, zij het dat de groei minder hard gaat dan in 2002, toen er nog groeipercentages van meer dan 130 % werden genoteerd. In de eerste twee kwartalen werd 23% meer uitgegeven dan in dezelfde periode vorig jaar, aldus de onderzoekers.

Contact-advertenties/dating, Business/Investment en Entertainment/Lifestyles zijn de drie topcategorieen, die samen 65% van alle uitgaven voor hun rekening nemen, tegen 61% vorig jaar in dezelfde periode. Contact-advertenties/dating blijft met 30% van het totaal de categorie waar het meest aan uitgegeven wordt.

Het onderzoek laat zien dat 10,9% van de Amerikaanse internetters in het tweede kwartaal betaalde voor content. Een groei op jaarbasis van 15 procent. Volgens de onderzoekers groeit het aantal mensen dat betaalt voor content harder dan het aantal mensen dat voor het eerst online komt. Dat betekent dat er steeds meer ervaren internetters gaan betalen voor content.

Abonnementen blijft het belangrijkste businessmodel met 88,5% van het totaal. Micropayments van minder dan 5 dollar zijn al drie kwartalen goed voor 8% van de totale bestedingen.

Het onderzoek is in opdracht van de OPA uitgevoerd door comScore in haar online panel. Daarbij is alleen gekeken naar werkelijk uitgegeven bedragen, en niet naar de bedragen die consumenten zeggen uit te geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond