Deel dit artikel
-

Bloosem wint pitch bij KPN mobiel

KPN Mobiel heeft Bloosem gekozen als nieuw zoekmachinemarketingbureau. Bloosem won de pitch van Traffic4u en Checkit. Belangrijkste reden dat KPN voor Bloosem koos is volgens managing director Otto Munsters van Bloosem, dat zijn bedrijf een stuk kleiner is dan de andere twee en daardoor ook maatwerk kan leveren. KPN Mobiel deed, opmerkelijk genoeg, tot nu toe nog vrij weinig met zoekmachinemarketing.

Een andere reden dat KPN mobiel voor Bloosem koos is de specifieke marketingkennis die Bloosem op campagenniveau heeft. Munsters gaat zich ook persoonlijk bemoeien met het KPN-account. “De campagnes voor KPN zullen zeer conversie-gedreven zijn. Samen met Reddion zullen we ook meetbaar gaan maken waanneer er wat wordt gekocht,” vertelt Munsters. Bloosem krijgt vier maanden de tijd van KPN Mobiel om te laten zien wat het kan. Bevalt de samenwerking dan wordt deze verlengd tot in 2006.

Munsters zegt dat het winnen van de KPN Mobiel-account ook belangrijk voor hem is, omdat het een mooi gat in de portfolio vult. “Tot voor kort deden we ook een kleinere partij die actief was als telecomretailer. Die is nu geen klant meer bij ons, maar de kennis die we daar hebben opgedaan van de telecommarkt kunnen we nu wel mooi gebruiken.”

Volgens Munsters wordt de telecommarkt nog steeds heel erg gedreven door de toestellen. “Mensen zoeken eerder op Nokia en op Samsung dan dat ze op gsm-abonnement zoeken.” Volgens Munsters wordt met name de decembermaand een interessante maand voor Bloosem. “Met name in die periode moeten we laten zien wat we waard zijn. Door op tijd met Sinterklaasacties te komen.”

Opmerkelijk is overigens de aparte positie van het mobiele jongerenmerk Hi in de KPN-organisatie. Hi opereert zo zelfstandig dat het samenwerkt met een ander zoekmachinemarketingbureau. Dat bureau is Checkit.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond