Deel dit artikel
-

Business weblogging krijgt eigen vakbeurs

Het webloggen door bedrijven krijgt een eigen vakbeurs. JupiterMedia organiseert het evenement in juni.Volgens Jupiter worden weblogs momenteel door bedrijven vooral gebruikt als marketingsinstrument.

Het beursgenoteerde Jupiter is het moederbedrijf van internet.com en 150 andere sites. JupiterMedia zegt in het eigen bedrijf veel te experimenteren met het gebruik van weblogs. Zo hebben de analisten van de onderzoekstak van het bedrijf sinds een maand een eigen log .

Bedrijven gebruiken momenteel weblogs vooral voor marketingdoeleinden, zegt CEO Alan Meckler van JupiterMedia . Meckler claimt dat de beurs, die in juni in New York moet plaatsvinden, de eerste is die gaat over weblogging door bedrijven. "We hebben daar beter zicht op nu we zelf bezig zijn met het business gebruik van logs", aldus Meckler tegenover de site PaidContent .

In een onderzoek over kennismanagement stelde Forrester Research vorig jaar al dat enterprise weblog-tools de "publieke dialoog in een enorme stroomversnelling kunnen brengen". De studie beveelt bedrijven aan hun deskundigen met indexeerbare en doorzoekbare interne weblogs te laten starten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Simon Lelieveldt

Na ruim 1 jaar webloggen ben ik ervan overtuigd dat bijhouden ervan eigenlijk alleen vanuit een inhoudelijke betrokkenheid kan plaatsvinden. Je houdt het anders simpelweg niet vol. Verder is het ook handig om een basisfilosofie over het onderwerpgebied te hebben; van daaruit wordt duidelijk welke elementen blog/nieuwswaardig zijn. Bloggen voor wetenschappers lijkt daarmee op dit moment een erg logisch, maar ook redelijk braakliggend terrein.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond