Camarades klaagt Sonera aan wegens opzeggen verbinding

Uit ontevredenheid over de geboden diensten wil webcam-bedrijf Camarades.com een rechtszaak aanspannen tegen provider Sonera . Sonera heeft onlangs eenzijdig de verbinding opgezegd, en Camarades krijgt naar eigen zeggen te weinig tijd om een nieuwe verbinding te regelen. Sonera toont zich niet onder de indruk.
De verbinding van Camarades stamt nog uit het Multiweb-tijdperk, zegt Patrick Rennen, directeur Corporate Business van Sonera. "Die verbindingen worden nu opgezegd. We werken met support vanuit Finland, en vanuit daar kunnen we geen 24-uur up time garanderen. Daarom sluiten we deze verbindingen nu af."
De belangrijkste klacht van Camarades is de korte tijd tussen melding en daadwerkelijke afsluiting. "We hebben een vaste lijn via de Nuon. Nu moeten we een nieuwe lijn aan laten leggen door de KPN, en daar gaan minstens zes weken overheen", zegt Andre Mozes van Camarades. Na overleg tussen de partijen heeft zijn bedrijf een week respijt gekregen: Over vier weken gaat de stekker er definitief uit.
Als op 9 maart de stekker er plots uitgaat, is voor Camarades de maat vol. Op hun eigen site heeft het bedrijf het relaas van de gebeurtenissen geplaatst. Een deel daaruit: "Na nog wat verder zoeken komen we uiteindelijk bij het Nuon terecht (waar een deel van de Sonera apparatuur gehuisvest was) dat bij monde van Pieter Duys laat weten dat Sonera willens en wetens de spullen nodig voor het onderhouden van onze vaste verbinding – en die van een aantal andere bedrijven in de regio – heeft laten uitzetten. We mogen hem quoten, bij deze."
Volgens Rennen is Camarades nog de enige verbinding uit de Multiweb-tijd die nog in werking is.
Voor Mozes is de maat echter vol. "Sonera gedraagt zich als een monopolist." En op de site: "Dit alles en de schandelijke kwaliteit van de Sonera kabelverbinding hebben ons doen besluiten een 'class-action' rechtszaak tegen Sonera Nederland BV te beginnen." Camarades roept ook anderen op zich te melden met klachten over Sonera. Mozes heeft al een aantal reacties binnen, maar alleen van particulieren die klagen over hun aansluiting. En als de cijfers van Sonera kloppen, zullen er ook geen andere bedrijven zijn die zich melden.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond