Deel dit artikel
-

Campagnepanel: De verzekeraar helpt helpen

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer het informatieplatform 100ondernemers van Centraal Beheer Achmea.

Site: http://www.100ondernemers.nl/

Klant: Centraal Beheer Achmea

Bureau: creatie van Centraal Beheer Achmea en online communicatiebureau Greenberry

Andere gebruikte media: banners, Google AdWords, Twitter, e-mailcampagne, eigen website, andere sociale middelen

Doel van de campagne: Het informatieplatform moet naast de bestaande producten van Centraal Beheer Achmea toegevoegde waarde bieden voor de klanten. De verzekeraar richt zich op het MKB en ‘helpt helpen’. Centraal Beheer Achmea wil zich hiermee onderscheiden van de vele andere aanbieders op het gebied van pensioenen en verzekeringen.

Omschrijving: 100ondernemers is een digitale ontmoetingsplek waar ondernemers elkaar zakelijke vragen en kwesties voorleggen en vragen kunnen stellen aan een team van experts. Daarnaast voorziet Centraal Beheer Achmea bezoekers van specifieke adviezen en tips, zoals: Hoeveel geef ik uit aan een leaseauto? Wat kost het om personeel aan te nemen? Hoe regel ik mijn pensioen?

Hannes van Raaij, Creative Director, LBi Lost Boys

"Een digitale ontmoetingsplek om écht over ondernemen te praten. Een goed idee! Toegevoegde waarde bieden en een inhoudelijke dialoog; ingrediënten voor succes. De integratie met sociale netwerken is goed gedaan. Ik ben minder enthousiast over het ontwerp. Het mist identiteit en biedt onvoldoende hiërarchie en sturing: waar moet ik kijken? Wat is belangrijk? Daarnaast mis ik Centraal Beheer als afzender. De positieve ervaringen ondernemers hebben moeten toch afstralen op het merk Centraal Beheer? En een boekje ‘met antwoord op ondernemersvragen’, staat eigenlijk haaks op dit idee. Als alle antwoorden er echt in staan, was deze site niet nodig."

Cijfer: 7

Maarten Groen, Partner DPPLR

"Het idee achter 100ondernemers vind ik sterk. Ondernemers hebben immers altijd vragen. Toch vind ik de uitvoering aan de magere kant. Dit komt onder andere door de gortdroge vormgeving. Ondernemen lijkt op deze manier saai en corporate in plaats van spannend, fris en uitdagend. Een ruim elf minuten durend video-interview bevestigt voor mij de saaiheid. Een dergelijk platform valt of staat bij de content, en op dit moment is die nog erg beperkt. Goed is het snelle en adequate antwoord van de expert op mijn vraag. En er is een variant voor mobiel, en OAuth-login met LinkedIn."

Cijfer: 6

Eline Deutekom, Creatief Directeur, De Pannekoek en De Kale

 "Goed initiatief! Wat meteen opvalt is de dummy-copy-uitleg over het platform, waarin het merk claimt zich met dit platform te ‘onderscheiden’ en ‘relevantie’ te bieden. Dit lijkt mij iets wat bezoekers van het platform zelf moeten ervaren. De site is wel lekker clean en erg functioneel, maar niet heel gebruiksvriendelijk. Vragen snel filteren op relevantie (branche, bedrijfsomvang of locatie) gaat niet gemakkelijk. Ook worden er leads verworven door een gratis boek weg te geven in ruil voor een lange lijst gegevens, heel relevant voor Centraal Beheer Achmea, maar weinig subtiel en daar onderscheidt dit platform zich op een verkeerde manier mee."

Cijfer: 5

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond