Deel dit artikel
-

Campagnepanel: Graaien op de Zuidas

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer de campagne ‘Meer gevoel’ van Unilever.

Site: Meergevoel
Klant: Unilever
Bureau: TBWA/NEBOKO & NEBOKO FLOW
Media: televisie, dagbladen, online, radio, outdoor, guerilla
Andere betrokken partijen: MediaMonks

Doel van de campagne

Het opnieuw activeren van het merk en de nieuwe positionering hiervan. De nieuwe Cup-a-Soup heeft geen smaakversterkers en komt in een nieuwe verpakking.

Omschrijving
Jarenlang liet Cup-a-Soup mensen allerlei suffe fouten begaan omdat ze hun ‘4-uurtje’ nog niet hadden gehad. In tijden van crisis neemt het bedrijf zijn verantwoordelijkheid en gaat het op de gevoelige toer. Cup-a-Soup richt zich niet meer op kille omzetcijfers, maar des te meer op de mens achter de werknemer en consument. Een acteur kruipt in de huid van Cees Jan Blom, de ‘directeur’ van Cup-a-Soup, om de ontwikkelingen binnen het bedrijf te volgen. Hij plaatst YouTube-filmpjes op zijn blog, houdt alles bij op Hyves en Facebook en is actief op Twitter. Blom op zijn Facebook-account: “Gisteren Cup-a-Soup uitgedeeld op de Zuidas. En vandaag openen de beurzen hoger! Toeval? Ik durf te denken van niet.”

Jeroen Landsman
Dependent copywriter degeheimedienst.nl
9

“Fijne campagne. Met heel veel gevoel gemaakt. Crossmediale Cup-a-Soup die naar meer smaakt. Hier wordt de consument gegeven waar ze recht op heeft: volledig vermaak. Weg met die irritante reclameblokken vol belerende spotjes geschoeid op de leest van de DSB-school. Ga kijken op YouTube, ´lekker graaien op de Zuidas’ is een super samplingactie. Volg de geestige Tweets van would be Cup-a-Soup directeur Cees Jan Blom. Nieuwe Cup-a-Soup helpt tegen de krediet- én de creatieve crisis.”


Peter van der Laan
Directeur/eigenaar Moovio
8

“Cees Jan Blom is de bedrijfsleider die we allemaal graag zouden willen zien bij de top van bedrijven in Nederland. Hij is betrokken, meelevend en niet bang om spijt te betuigen voor verkeerd gelopen beleid. Iemand die de tijd neemt voor zelfreflectie en niet bang is voor de conclusies. Een heerlijk vleugje sarcasme dat precies het sentiment in de samenleving raakt. Deze campagne is met smaak gemaakt en met gevoel gebracht: de perfecte mix van bestaande en nieuwe marketingmethodes. Jammer dat de respons op de social media wat achterblijft.”

Luc van Poelje
Marketing Innovator/ Owner NewMarCom.com
8

“De Cup-a-Soup-reclame heeft de lat hoog liggen met spraakmakende reclames. Ze weten de lat echter weer hoog te houden met hun nieuwe campagne. De ‘meer smaak-campagne’ speelt geweldig in op de actualiteit; banken, directeuren, bonussen en graaien. De diversiteit aan middelen en media zijn goed geïntegreerd in de website. We zien de centrale figuur, directeur Cees Jan Blom op Twitter, Facebook en Hyves en op de site. Het is professioneel en grappig gemaakt, van de video’s tot de posts en tweets.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond