Deel dit artikel
-

Consument eist privacy

De garantie dat er niet gesjoemeld wordt met persoonlijke gegevens van klanten. Dat is de belangrijkste factor om internetters over te halen een online aankoop te doen. Dat blijkt uit een onderzoek van NFO Interactive . Daarnaast kunnen stuntprijzen internetters verleiden tot een aankoop.

NFO Interactive ondervroeg 4523 internetters. Van hen hadden 1944 personen nooit iets online gekocht.

69,4% van die laatste groep zou wel iets online kopen als de site garandeert dat hun persoonlijke gegevens privé zullen blijven.
Forse aanbiedingen zouden 65% overhalen een aankoop te doen.
En de mogelijkheid om een product te retourneren in een gewone winkel vindt 28% een belangrijk criterium bij online aankopen.

Het hele panel noemt verder als belangrijk:
– veiligheid
– technische betrouwbaarheid van de site
– actuele content
– tijdige aflevering.

Volgens NFO-directeur Tim Washer moeten online retailers de offline winkel-ervaring imiteren. Dat kan bijvoorbeeld met 'live' assistentie via telefoon of chat. Volgens Washer zal 20% van online shoppers meer kopen als dit soort diensten beschikbaar zijn. Met dat soort live-verbindigen zullen 15% van de 'frequently buyers' transformeren in loyale klanten, aldus NFO.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond